اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سرمایه‌گذاری 8 میلیارد دلاری کره جنوبی در قزاقستان

در دیدار رؤسای جمهور قزاقستان و کره جنوبی اعلام شد تاکنون شرکت‌های کره‌ای بیش از 8 میلیارد دلار در این کشور سرمایه‌گذاری کردند.

سرمایه‌گذاری 8 میلیارد دلاری کره جنوبی در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، در جریان مذاکرات «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان و «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی خاطرنشان شد این کشور در بین ۱۰ سرمایه گذار بزرگ قزاقستان قرار دارد و حجم کل سرمایه گذاری شرکت‌های کره‌ای از ۸ میلیارد دلار فراتر رفته است.

رئیس جمهور قزاقستان همچنین گفت که حجم تجارت دوجانبه رشد ثابتی را نشان می‌دهد و در سال گذشته بیش از ۶ میلیارد دلار است.

توکایف خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۷۰۰ شرکت کره‌ای و سرمایه‌گذاری مشترک در کشور ما فعالیت می‌کنند. به عنوان مثال می‌توان به حضور فعال شرکت‌هایی مانند «کیا»، «هیوندای»، «سامسونگ»، «ال جی» و غیره در بازار قزاقستان اشاره کرد.

در این دیدار، وی زمینه‌های امیدوارکننده همکاری اقتصادی در زمینه استخراج فلزات کمیاب خاکی و توسعه انرژی هسته‌ای را تشریح کرد.

رئیس جمهور کره جنوبی نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که کشورش علاقه مند به تعمیق بیشتر همکاری‌های متقابل سودمند با قزاقستان است.

به گفته وی، شرکت‌های کره‌ای علاقه ویژه‌ای به گسترش و اجرای پروژه‌های موجود در مهندسی مکانیک، معدن و انرژی هسته‌ای دارند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول