اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

فرانسه: جمهوری آذربایجان تهاجم خود را فورا متوقف کند

وزارت خارجه فرانسه از جمهوری آذربایجان خواست حمله به قره باغ کوهستانی را فورا متوقف کند.

فرانسه: جمهوری آذربایجان تهاجم خود را فورا متوقف کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه فرانسه بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران در بیانیه‌ای شروع عملیات نظامی جمهوری آذربایجان در قره باغ کوهستانی با استفاده از سلاح‌های سنگین را محکوم کرد.

به گزارش «رادیو ارمنستان» وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: «هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند چنین اقدام یکجانبه‌ای را توجیه کند. فرانسه از جمهوری آذربایجان می‌خواهد فورا تهاجم خود را متوقف کند و به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد.»

وزارت خارجه فرانسه همچنین خواستار تشکیل فوری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

چندی قبل، سنای فرانسه با ۲۹۵ رأی موافق، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از دولت فرانسه خواسته شده جمهوری آذربایجان را به دلیل حملات علیه ارمنستان در سپتامبر ۲۰۲۲ تحریم کند(جزئیات بیشتر).

پاریس بر این باور است که  اقدامات باکو به ویژه انسداد مسیر مهم «لاچین» روند مذاکرات صلح  را به خطر می‌اندازد. فرانسه  بارها از جمهوری آذربایجان خواسته که به تعهدات بین‌المللی خود، به ویژه اجرا  حکم دیوان بین‌المللی دادگستری عمل کند.

جمهوری آذربایجان بعد از ظهر سه شنبه با استفاده از توپخانه و پهپاد حمله گسترده ای را به قره باغ کوهستانی آغاز کرده است. باکو این حمله را یک عملیات ضد تروریستی برای بازگرداندن ساختار قانون اساسی در قره باغ اعلام کرده است.

رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران از جمهوری آذربایجان خواست  حمله به قره باغ کوهستانی را متوقف کند.

به گزارش «رادیو ارمنستان»، «شارل میشل» رئیس شورای اتحادیه اروپا در پستی در شبکه اجتماعی اکس (توئیتر سابق) نوشت: «اقدامات نظامی آذربایجان باید فورا متوقف شود». وی نوشت که  اخباری ویرانگر از قره باغ  به گوش می‌رسد.»

میشل نوشت: «اقدامات نظامی جمهوری آذربایجان باید فورا متوقف شود تا امکان گفت‌وگوی واقعی بین فراهم شود.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول