اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

عدم همکاری ادارات در تخریب بناهای غیرمجاز در زیارت

معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان با اشاره به اعتبار حداقلی امور اراضی برای تخریب بناهای غیر مجاز در کل استان و زیارت گرگان، گفت: منابع مالی، تجهیزات و لجستیک و همکاری لازم برای تخریب همه واحدهای غیر مجاز در روستای زیارت در نهادهای مجری دیده نشده است.

عدم همکاری ادارات در تخریب بناهای غیرمجاز در زیارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی سیاری بعد از ظهر امروز در بازدید از روستای زیارت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که باعث پیشرفت در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی در همه مناطق به ویژه روستای زیارت گرگان می شود، استفاده کامل از ظرفیت‌های قانونی است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان گفت: موضوعات  تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اراضی این اختیار را به امور اراضی می‌دهد تا با واحدهای غیرمجاز در حال ساخت برخورد و بدون حکم قضایی و فقط با نظارت دادستان، بناهای در حال ساحت را خراب کند.

وی افزود: در روستای زیارت، امور اراضی وظیفه برخورد با ساختمان‌های غیرقانونی دارد و ادارات دیگر مانند منابع طبیعی و محیط زیست در کنار این اداره هستند.

سیاری ادامه داد: کل منابع مالی امور اراضی برای تخریب بناهای غیر قانونی ۳۰۰ میلیون تومان است که رقمی کمی است و پاسخگوی وظایف این دستگاه نیست و به همین دلیل از ادوات سایر دستگاه‌ها استفاده می‌کنیم و اکثر دستگاه‌ها حاضر به همکاری نیستند.

وی بیان کرد: در برخی محلات روستا امکان حضور تجهیزات و لجستیکی وجود ندارد باید توسط کارگر و مواد منفجره عملیات تخریب انجام شود.

سیاری ادامه داد: هزینه تخریب بناها بر عهده متخلف است اما این موضوع ضمانت اجرایی مشخصی ندارد .

سیاری ادامه داد قانون در حوزه برخورد با ساخت و ساز ناکارآمد است و باید بروز رسانی شود.

معاون دادستان گرگان گفت: برای بناهای قبل از سال ۸۵ نمی توان حکم قلع و قمع صادر کرد و جریمه برای متخلفان پیش بینی شده است، برخی بناهای منتسب به برخی مدیران هم در بعضی مناطق در زمره این شرایط قرار می گیرند.

پایان پیام/۸۳۰۲۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول