اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

از شناسایی نقاط حادثه خیز تا اجرای طرح دوام دانش آموزی

شهردار منطقه 7 در خصوص اقدامات شهرداری در آستانه بازگشایی مدارس توضیحاتی ارائه کرد و گفت: شهرداری طرح دوام دانش آموزی را در مدارس اجرا می کند.

از شناسایی نقاط حادثه خیز تا اجرای طرح دوام دانش آموزی

مریم ناظم‌پور - به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، شهرداری تهران با هدف ایجاد برنامه ریزی‌های کاربردی در آغاز سال تحصیلی به دنبال ایجاد آرامش و ارائه خدمات به دانش آموزان است. دیدار با خانوداه شهدای دانش آموز در بیشتر نواحی شهر با عنوان  طرح یاد یاران اجرا و فضاسازی مدارس و روایت گری راویان از دوران دفاع مقدس  در مدارس اجرا خواهد شد.

برپایی جشن آغاز سال تحصیلی جدید، برگزاری اردوی دانش آموزی، اجرای مراسم زنگ تحرک ، برگزاری مسابقه فرهنگی، برگزاری نمایش‌های میدانی و عروسکی با موضوع پسماند، برگزاری کلاس‌های آموزشی حقوق شهروندی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سلامت در مدارس بخشی از برنامه های شهرداری تهران است.

 از دیگر برنامه های شهرداری برای شروع سال تحصیلی جدید؛ ایمن سازی معابر منتهی به مدارس؛ خط کشی عابر پیاده، خط کشی ایستگاه اتوبوس، نصب علائم عمودی و  المان‌های ترافیکی، ایمن سازی تجهیزات ترافیکی ایستگاه‌های اتوبوس و بی آر تی، شستشوی ایستگاه های اتوبوس، تامین روشنایی پایانه های اتوبوسرانی و رفع نواقص و مشکلات ترافیکی  است.

رنگ آمیزی درب ورودی برخی از مدارس، فضای سبز، کاشت درخت، لایروبی در اطراف مدارس انجام و کارگاه‌های آموزشی و اطلاع رسانی چهره به چهره در مدارس با محوریت ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست، تهیه و توزیع پک های آموزشی و کتاب در حوزه زیست محیطی به دانش آموزان، برگزاری جشن در مدارس دوستدار محیط زیست، اجرای مسابقه عکس، آموزش های مجازی در مدارس و سرای محلات، رنگامیزی المانهای شهری درمسیر منتهی به مدارس، توزیع مخزن ۱۲٠ لیتری و مخازن کارتن پلاست ویژه جمع آوری کاغذ، رفت و روب معابر اصلی و فرعی، پاکسازی پوستر، گندزدایی، تعمیر و نگهداری مخازن و زیر مخازن به ویژه در معابر منتهی به مراکز آموزشی، شستشوی جداول و سایر المان های شهری، از برنامه های استقبال از مهر است.

با شروع سال تحصیلی ترافیک در تهران افزایش چشمگیری می یابد و مدیریت شهری امسال برنامه ریزی برای کنترل ترافیک کرده است. البته نقاط حادثه خیز هم شناسایی و مشکلاتش رفع شده تا دانش آموزان ایمن تر  رفت و آمد کنند.

در خصوص برنامه های شهرداری در زمینه رفت و روب، رنگ آمیزی، شناسایی نقاط حادثه خیز، برنامه های اجتماعی ، کارگاه های بحران و ....  با نصرالله آبادیان شهردار منطقه 7 به گفت و گو نشستیم.

در آستانه مهر هستیم بفرمایید چه برنامه هایی برای استقبال از مهر دارید؟

چند روز دیگر مدارس آغاز به کار خواهند کرد. با آغاز به کار مدارس، همه بخش های مرتبط با اداره شهر هم برنامه هایی برای بهبود وضعیت مدارس و معابرشهری که دانش آموزان در آنها تردد می کنند خواهند داشت.

از ایزوگام پشت بام مدارس تا رنگ آمیزی کامل برخی مدارس

اقداماتی برای نوسازی برخی از مدارس صورت گرفته است؛ نیروهای شهرداری منطقه هفت تهران هم نقش هر چند کوچک در این زمینه دارند. شهرداری منطقه هفت تهران در این راستا سقف سه مدرسه به مساحت 2 هزار و 600 مترمربع را ایزوگام و کلاس ها و راهروهای مدرسه پسرانه باقرالعلوم را به طور کامل رنگ آمیزی و بازسازی کردند.  

شهرداری تهران در آستانه مهر چه کمک هایی به مدارس کرده است؟ در این باره توضیح دهید.

اهدای 20 دستگاه کولر آبی به آموزش و پرورش/ 150 بسته لوازم التحریر به مدارس جهت استفاده دانش آموزان بی بضاعت داده شد/ رنگ آمیزی و نقاشی دیواره های بیرونی مدارس در قالب طرح «مدرسه پاکیزه»/ «جشن ویژه بازگشایی مدارس» با اجرای برنامه های شاد هنری /طرح تفکیک پسماند از مبداء در برخی مدارس در هفته اول مهر اجرا خواهد شد

 درباره اقلام اهدایی از سوی شهرداری به مدارس باید بگویم که  یکی دیگر از اقدامات شهرداری منطقه هفت اهدای 20 دستگاه کولر آبی به آموزش و پرورش برای استفاده در کلاس های درس و محیط های آموزشی بوده است. همچنین 150 بسته لوازم التحریر به مدارس جهت استفاده دانش آموزان بی بضاعت آماده و اهدا و رنگ آمیزی و نقاشی دیواره های بیرونی مدارس در قالب طرح «مدرسه پاکیزه» در شش مدرسه منطقه اجرا شده است.  بر اساس طرح «مدرسه پاکیزه» زنگ بازیافت و سخنرانی در خصوص اهمیت طرح تفکیک پسماند از مبداء در دو مدرسه در هفته اول اجرا خواهد شد.

شهرداری منطقه هفت در هفته اول مهر بر اساس طرح «طلیعه مهر» در شش مدرسه «جشن ویژه بازگشایی مدارس» با اجرای برنامه های شاد هنری و پذیرایی اجرا می کند. برنامه های مشابهی با عنوان «مهر اولی ها» در پنج مدرسه ابتدایی منطقه هم برگزار و طی آن برنامه های شاد هنری برای دانش آموزان ابتدایی اجرا می شود.

شنیده شده که اردوهایی شهرداری برای دانش آموز برگزار خواهد کرد. در این باره توضیح دهید. 

در 14 مدرسه منطقه تور دانش آموزی برگزار و از تعدادی از دانش آموزان در اردوگاه شهید آوینی پذیرایی می شود/در 5 مدرسه دخترانه منطقه بسته های حجاب توزیع می شود

 اردوهایی ویژه دانش آموزان برگزار می شود. معاونت اجتماعی شهرداری منطقه هفت در نیمه اول مهر امسال در 14 مدرسه منطقه تور دانش آموزی برگزار و از تعدادی از دانش آموزان در اردوگاه شهید آوینی پذیرایی خواهد کرد. علاوه بر اینها در 5 مدرسه دخترانه منطقه بسته های حجاب در قالب «بسته حجاب» جهت ترویج عفاف و حجاب توزیع می کند.

یکی از موضوعات مهم در شهر تهران بحث ایمنی است. در این دوره مدیریت شهری ایمنی در دستور کار است و باید آموزش های به شهروندان در این زمینه داد. بفرمایید در زمینه آموزش ایمنی و بحران چه برنامه هایی برای مدارس دارید؟  در این زمینه توضیح دهید.

اجرای طرح «دوام دانش آموزی»/حضور نمایندگان ستاد مدیریت بحران در مدارس/ عضو گیری از دانش آموزان برای شرکت در طرح دوام/بالا بردن آمادگی دانش آموزان برای مواقع بحران

 دوره های آموزشی مدیریت بحران برای دانش آموزان برپا می شود و در این زمینه برنامه ریزی هایی صورت گرفته است یکی از طرح های جالب شهرداری منطقه هفت به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید  اجرای طرح «دوام دانش آموزی» است که طی آن نمایندگان ستاد مدیریت بحران با حضور در این مدارس به تشریح طرح دوام پرداخته و از میان دانش آموزان عضوگیری خواهند کرد. این نمایندگان در مدارس دیگری هم اقدام به سخنرانی برای بالا بردن آمادگی دانش آموزان در مواقع بحرانی خواهند کرد.

در خصوص  طرح یاد یاران که قرار است در برخی مدارس اجرا شود توضیح دهید.

حفظ فرهنگ شهادت و پاسداشت یاد و خاطره شهیدان دوران دفاع مقدس/ طرح «یاد یاران» در 5 مدرسه اجرا می شود/ دیدار با خانواده های شهدای دانش آموز

همین جا عرض کنیم که ما برنامه هایی هم  مرتبط با «دفاع مقدس» داریم. شهرداری منطقه هفت به مناسبت آغاز سال تحصیلی است در راستای حفظ فرهنگ شهادت و پاسداشت یاد و خاطره شهیدان دوران دفاع مقدس، در قالب طرح «یاد یاران» در 5 مدرسه منطقه برنامه هایی ایجاد خواهد کرد که یکی از آنها «روایتگری دوران دفاع مقدس» با کمک برخی رزمندگان و مبارزان است. همچنین مدیران شهرداری منطقه 7 با تعدادی از خانواده های شهدای دانش آموزان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

با شروع سال  تحصیلی میزان ترافیک به گفته کارشناسان حدود 30 درصد افزایش می یابد بفرمایید برای کاهش ترافیک چه اقداماتی صورت گرفته است؟ همچنین در خصوص شناسایی نقاط حادثه خیز چه برنامه هایی اجرا شده تا دانش آموزان دچار مشکل نشوند؟ 

شناسایی نقاط حادثه خیز و گره های ترافیکی در آستانه سال تحصیلی جدید/ایمن سازی انتهای رمپ خیابان شهدای ناجا به بزرگراه شهید صیاد شیرازی

در خصوص  فعالیت های معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه 7 در طرح استقبال از مهر 1402 باید بگویم که  شناسایی نقاط حادثه خیز و گره های ترافیکی و به طبع برطرف کردن آنها از مهمترین فعالیت ها در معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه است.در راستای این امر مهم خیابان شهدای ناجا که یکی از گره های ترافیکی در محدوده منطقه 7 بوده شناسایی و پس از تاییدیه کمیته منطقه ای طرح با اجرای 210 مترطول جدول در مرحله اجرایی قرار گرفت؛ ضمنا ایمن سازی انتهای رمپ خیابان شهدای ناجا به بزرگراه شهید صیاد شیرازی نیز از دیگر اقدامات این معاونت بوده که اجرا شد.

برنامه های عملیاتی در راستای طرح استقبال از مهر تدوین شد/ایمن‌سازی حریم و معابر منتهی به مدارس و گذرگاه‌های عرضی عابر پیاده در معابر غیر بزرگراهیِ/مناسب سازی مسیر سامانه تندرو 

پیرو برنامه های ابلاغی معاونت حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران ویژه ی بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی سال 1402 منطبق بر ابلاغیه شورای اسلامی شهر تهران و با توجه به ضرورت ایمن‌سازی حریم و معابر منتهی به مدارس و گذرگاه‌های عرضی عابر پیاده در معابر غیر بزرگراهیِ دارای رفیوژ میانی، این منطقه برنامه عملیاتی را در راستای طرح استقبال از مهر تدوین و در این خصوص، تجهیزات و ملزومات ترافیکی را که سبب ایمنی و سهولت در تردد می شوند را احصاء کرده است.

مرمت و رفع نواقص گاردریل های منصوبه به مقدار 160مترطول، 9 هزار و 800 مترطول خط کشی محوری معابر ، 190 عدد بلوک خط کشی عابر پیاده، خط کشی 12 ایستگاه اتوبوس، اجرای خط کشی 16 عدد انواع نوشتار، برطرف کردن 4 نقطه حادثه خیز، شستشوی ایستگاه های اتوبوس، تعمیر و تجهیز و رفع نقص بدنه، سرپناه و صندلی های ایستگاه های اتوبوس و تاکسی به تعداد 27 ایستگاه تنها بخشی از اقدامات اجرا شده از سوی این معاونت بوده است.

مناسب سازی مسیر سامانه تندرو در ایستگاه های شهید فتحنایی و بوعلی و شهید منتظری به متراژ 840 مترمربع، نصب 90 استوانه ترافیکی، نصب 10 بشکه ایمنی و نصب و مرمت مجموع 385 عدد تابلوهای اخباری و انتظامی هشداری در سطح معابر از دیگر فعالیت هایی است که توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه در طرح استقبال از مهر اجرا شد.

درخت کاری در 32 مدرسه در طرح "استقبال از مهر"/کارگاه های آموزشی در برخی مدارس با هدف ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست/اقلام آموزشی زیست محیطی در راستای تشویق و جلب مشارکت دانش آموزان تهیه شد

 شهرداری منطقه هفت در حوزه محیط زیست برای آغاز سال تحصیلی اقداماتی انجام داده است.  در ابتدای سال تحصیلی کارگاه های آموزشی در برخی مدارس با هدف ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست برگزار می شود و کارشناسان محیط زیست با حضور در مدارس به دانش آموزان در این زمینه آموزش می دهد. همچنین برنامه توزیع کیسه های پارچه ای در راستای شعار «نه به کیسه پلاستیکی» برقرار و همچنین اقلام آموزشی زیست محیطی در راستای تشویق و جلب مشارکت دانش آموزان تهیه شده و توزیع خواهد شد.

نصب دیوارنگار در برخی مدارس تهران/توزیع کیسه های جمع آوری زباله خشک و کارتن پلاست برای پسماند کاغذ در مدارس/ رفت و روب معابر اصلی و فرعی پیرامون مدارس و لایروبی کانال های

همچنین اداره زیباسازی به مناسبت آغاز سال تحصیلی دیوارنگاره هایی در برخی مدارس از جمله حوالی مدارس شهید فهمیده در خیابان سهروردی، دستغیب در خیابان خرمشهر، سیدرضی در میدان نیلوفر و هاجر در سهروردی را اجرا کرده است. اداره پسماند منطقه هم به توزیع کیسه های جمع آوری زباله خشک و کارتن پلاست برای پسماند کاغذ در مدارس، نواختن زنگ بازیافت زباله و آموزش چهره به چهره دانش آموزان خواهد پرداخت.

در آستانه سال تحصیلی جدید، اداره فضای سبز این منطقه علاوه بر کاشت درخت و درختچه در 32 مدرسه ،در 40 مدرسه نیز به اصلاح فضای سبز این مدارس خواهد پرداخت و اداره خدمات شهری هم به همین مناسبت اقدام به رفت و روب معابر اصلی و فرعی پیرامون مدارس و لایروبی کانال های مرتبط با فاضلاب فضاهای آموزشی خواهد کرد و نیز جداول و جداره های محدوده مدارس را شستشو و ضدعفونی می کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول