اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ضرورت انعقاد موافقت‌نامه‌ تجارت آزاد بین ایران و صربستان

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در دیدار دیپلمات صربستانی بر ضرورت انعقاد موافقت‌نامه‌ تجارت آزاد بین ایران و صربستان تأکید و از افزایش حجم تجارت ۲ کشور در یک سال اخیر ابراز خرسندی کرد.

ضرورت انعقاد موافقت‌نامه‌ تجارت آزاد بین ایران و صربستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه امروز (سه‌شنبه) ۲۸ شهریور ماه میزبان خانم «یاگودا لازارِویچ» دستیار وزیر امور خارجه صربستان در دیپلماسی اقتصادی که در رأس هیأتی برای برگزاری گفت‌وگوهای اقتصادی بین ایران و صربستان به تهران سفر کرده است، بود.

در این ملاقات، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، سطح مناسبات و همکاری‌های دیپلماتیک دو کشور، که نماد آن، رفت‌وآمدها و بازدیدهای متقابل مقامات ایران و صربستان است، را مطلوب و رضایت‌بخش توصیف کرد. 

صفری، همچنین ضمن ابراز خشنودی از افزایش حجم تجارت بین دو کشور در یک سال اخیر، بر لزوم شتاب بخشیدن به این روند تأکید کرد و برگزاری شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و صربستان در آینده‌ نزدیک را یکی از ابزارهای مهم برای دستیابی به این هدف خواند. ۲

معاون دیپلماسی اقصادی وزارت امور خارجه، همچنین، بر ضرورت انعقاد موافقت‌نامه‌ تجارت آزاد بین ایران و صربستان، با هدف تسهیل تجارت بین دو کشور، تأکید کرد.

خانم لازارویچ دستیار وزیر امور خارجه صربستان در دیپلماسی اقتصادی نیز ضمن قدردانی از میزبانی همتای خود، ایران را کشوری مهم در راهبردهای سیاست خارجی صربستان برشمرد. 

وی اظهار داشت: گرچه تاکنون قدم‌های تاثیرگذاری در ارتقای روابط ایران و صربستان برداشته شده، اما هنوز ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری بین دو کشور وجود دارد. 

دستیار وزیر امور خارجه صربستان در دیپلماسی اقتصادی ابراز امیدواری کرد که برگزاری شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و نیز انعقاد موافقت‌نامه‌ تجارت آزاد، درهای جدیدی به روی همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و صربستان باز کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول