اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

آمریکا برای دستگیری هکر روسی دست به دامن اف‌بی‌آی شد

دولت ایالات متحده اعلام کرده که یک هکر روس حملات قابل توجهی به زیرساخت‌های حیاتی این کشور انجام داده و ظاهرا تحت تعقیب اف‌بی‌آی است.

آمریکا برای دستگیری هکر روسی دست به دامن اف‌بی‌آی شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تک کرانچ، در اوایل سال جاری، دولت ایالات متحده هکر روسی میخائیل ماتویف را که با نام‌های آنلاین « وازاواکا» و « بوریسلسین» نیز شناخته می‌شود، متهم کرد که با یک باج‌افزار حملات قابل توجهی علیه شرکت‌ها و زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و جاهای دیگر در این کشور انجام داده است.

فدرال رزرو همچنین او را متهم کرده که در توسعه و استقرار گونه‌های باج‌افزار مانند Hive، LockBit و Babuk شخصیتی محوری بوده است. ماتویف چنان مجرم سایبری برجسته ای است که اف بی آی او را به عنوان یکی از تحت تعقیب ترین هکرهای خود معرفی کرد. وی که اف‌بی‌آی معتقد است در روسیه به سر می برد، بعید است با استرداد به ایالات متحده مواجه شود.

فدرال رزرو، یا فد به معنی «ذخیره فدرال»، بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا است که در سال ۱۹۱۳ با هدف نظارت بر عملیات بانکی در این کشور تأسیس شد.

وضعیت برای ماتیوف آنقدر معمولی است که اکنون با ساختن یک تی شرت با پوستر مورد علاقه خود در ایکس فدرال رزرو را مسخره می کند.

او در پیامی نوشت: «من نام هکر را دوست ندارم ما یک نوع متخصص جداگانه هستیم و از دانش و منابع خود بدون نوشتن مقاله استفاده می کنیم.»

جنجال‌های آنلاین ماتویف، که شامل مصاحبه‌های طولانی با خبرنگاران امنیت سایبری، ارسال ویدیوهای سلفی از خود در حال رانندگی در حین گوش دادن به متالیکا و نوشتن در مورد فعالیت‌های هکری‌اش می‌شود، نشان می‌دهد که او در فهرست افراد تحت تعقیب اف بی آی قرار بگیرد و تا زمانی که او روسیه را ترک نکند، زندگی او ممکن است تفاوت چندانی با قبل از متهم شدنش نداشته باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول