اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

چه نوع کوله پشتی برای دانش‌آموزان تهیه کنیم؟

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و رئیس بخش آسیب های مغزی و نخاعی بیمارستان توانبخشی رفیده گفت: بند های کوله پشتی باید روی شانه قرار بگیرند و زیاد باریک نباشند چرا که در صورت باریک بودن کوله به سمت عقب حرکت کرده و باعث انحراف ستون فقرات می شود.

چه نوع کوله پشتی برای دانش‌آموزان تهیه کنیم؟

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سید مجید اخوان حجازی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و رئیس بخش آسیب های مغزی و نخاعی بیمارستان توانبخشی رفیده دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در رادیو گفت و گو پیرامون موضوع اهمیت  انتخاب درست کوله پشتی دانش آموزان گفت: انتخاب کوله پشتی بسیار اهمیت دارد و باید بر اساس سایز تنه و جثه دانش آموز و جنس مناسب انتخاب شود.

وی افزود: جنس کوله پشتی باید سبک و حالت پذیر باشد تا به بدن دانش آموزان آسیب نرساند. ارتفاع کوله مهم است. حد بالایی کوله باید نقطه مهره  برجسته گردن باشد و حداکثر تا روی استخوان لگن قرار بگیرد.

حجازی ادامه داد: بند های کوله پشتی باید روی شانه قرار بگیرند و  زیاد باریک نباشند چرا که در صورت باریک بودن کوله به سمت عقب حرکت می کند دانش آموز خود را خم می کند و باعث انحراف ستون فقرات می شود.

وی افزود: اگر بند کوله پشتی بیش از حد پهن باشد  نیز کوله از روی شانه دانش آموز جدا می شود. بند های کوله باید در حد پنج سانتی متر باشد و فوم در داخل آن باشد. بند های اضافی کوله در قسمت سینه و کمر باعث می شود که فشار کوله بر روی گردن و ستون فقرات کم شود و حمل کوله را نیز آسان تر می کند.

حجازی در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار کرد: معمولا وقتی بند های کمری کوله بسته می شود پنجاه تا هفتاد درصد وزن کوله از شانه و ستون فقرات برداشته می شود و این وزن بر روی استخوان لگن منتقل می شود. 

وی با بیان اینکه وزن کوله پشتی باید متناسب با وزن و سایز بدن باشد گفت:  برای دانش آموزان ابتدایی وزن کوله به همراه وسایل آن باید حداکثر ده درصد وزن بدن دانش آموز باشد. برای سنین بالاتر و دبیرستانی ها وزن کوله پشتی باید حداکثر تا بیست درصد وزن آنها باشد.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی مطرح کرد: محفظه های مختلف باید در داخل کوله پشتی وجود داشته باشند  تا  وسایل جا به جا نشوند و وسایل سنگین باید نزدیک ستون فقرات قرار بگیرند. وسایل متوسط پشت وسایل سنگین قرار بگیرند و وسایل سبک در قسمت های کناری و بیرونی باشند. جنس کوله باید سبک و محکم باشد و جنس نایلونی و پلی استری توصیه می شود. کوله پشتی همچنین باید ضد آب بوده و جاذب رطوبت نباشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول