اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان توسط دولت به ناجیان سواحل

رئیس فدراسیون نجات غریق با بیان اینکه نگاه دولت مردمی در تمام بخش‌ها حمایتی است، گفت: امروز با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت ناجیان سواحل دستمزد چند برابری دریافت می‌کنند و این مهم برای نخستین بار بعد از انقلاب اتفاق افتاده است.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان توسط دولت به ناجیان سواحل

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی حیدری، رئیس فدراسیون نجات غریق در مجمع سالانه هیات غریق نجات استان با تأکید بر اهمیت نظارت بر اماکن ورزشی اظهار داشت: سامانه نظارت بر اماکن آبی مشترک با فدراسیون شنا در اختیار هیأت های ورزشی است و به صورت بانک اطلاعاتی در اختیار وزارت نیز قرار دارد.
رئیس فدراسیون نجات غریق در ادامه افزود: تمام اماکن آبی باید تأییدیه فنی با سرفصل‌های مشخص از هیأت شنا و نجات غریق داشته باشند، بنابراین باید بازدیدهای دوره‌ای از سوی هیات‌ها انجام گیرد تا صدور مجوز از سوی ادارات ورزش و جوانان صورت گیرد. 

وی با اشاره به اینکه مدرسین نجات غریق  اجازه کار در سد ها را ندارند و جستجوی اجساد نیز از وظایف قانونی آتش‌نشانی و هلال احمر است، گفت: این دو سازمان تجهیزات مناسب برای این کار را در اختیار دارند و آموزش تند آب دیده‌اند. 

حیدری از تدوین طرح اشتغال‌زایی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: در این طرح با عنوان غواصی استخری در صددیم در مرحله اول غواصی را در استخرها آموزش داده و در مراحل بعدی در دریاها با مجوز باشگاه غواصی این آموزش ها را دیده و با حامیان مالی نیز قرار دادهای سودآور بسته شود. 

رئیس فدراسیون نجات غریق در بخش مباحث فرهنگی نیز اظهار داشت: انتظار داریم هیأت‌ها علاوه بر حضور ارزشمندشان در مراسم‌های مذهبی بویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن در بخش انعقاد تفاهم‌نامه با ارگان‌های مختلف و آموزش به آن‌ها بویژه بسیج و دانش‌آموزان نیز فعال بوده فعالیت‌های فرهنگی را فراتر حد معمول دنبال کنند.

وی افزود: نیروهای بسیج و عشایر را آموزش دادیم و از دل بسیج نیروهای امدادگر نجات غریق بسیج بیرون آمد که ماندگار شد و در سیل اخیر نیز بسیار کارآمد بود. 

حیدری با بیان اینکه بیش از ۳۳ هزار معلم ورزش را آموزش دادیم تا ۱۴ میلیون دانش‌آموز را آموزش دهند که چگونه غرق نشوند، تصریح کرد: دوره‌های مدرسی را با تکیه بر توانمندی نیروهای بروز مدرس داخلی برگزار کردیم، برگزاری پیش آزمون مدرسی نیز سطح خروجی این دوره را بالاتر برد. 

رئیس فدراسیون نجات غریق با بیان اینکه نگاه دولت مردمی در تمام بخش‌ها حمایتی است، تصریح کرد: امروز با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت ناجیان سواحل دستمزد چند برابری دریافت می‌کنند و این مهم برای نخستین بار بعد از انقلاب در دولت مردمی اتفاق افتاده است.

در ادامه جواد بازرگان، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز بر توسعه نرم‌افزاری هیأت‌های ورزشی و تربیت نیروی انسانی کارآمد تأکید کرد، گفت: نباید یک استخر به خاطر نبود ناجی یا نیروی انسانی بسته باشد. 

 مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه همه مکلفیم به قوانین تمکین کنیم، اظهار داشت: عدم تمکین باید گزارش و مکاتبه شود، چرا که صفر تا صد مسائل نظارتی ورزش استان با اداره کل است و پاسخگویی تمام حوادث ورزش استان نیز از این مرجع اتفاق می‌افتد. 

وی در ادامه با اشاره به رویکرد توسعه محور وزارت ورزش و جوانان بویژه در بخش  ورزش همگانی، روستایی و محلی افزود: نباید یک استخر در یک شهر کوچک که میلیاردها هزینه افتتاح آن بوده است به خاطر نبود ناجی یا نیروی انسانی بسته باشد.

پایان پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول