اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

۲ ایرانی زندانی در آمریکا وارد ایران شدند +فیلم

۲ ایرانی زندانی در زندان‌های آمریکا در پی اجرای توافق تبادل زندانیان، امشب وارد ایران شدند.

۲ ایرانی زندانی در آمریکا وارد ایران شدند +فیلم

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی اجرای توافق بین ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان، «رضا سرهنگ‌پور» و «مهرداد معین انصاری» دو شهروند ایرانی زندانی در آمریکا که بعد از آزادی بعدازظهر امروز (دوشنبه) ۲۷ شهریور ماه وارد دوحه پایتخت قطر شده بودند، دقایقی قبل وارد تهران شدند و هواپیمای‌ حامل آنها در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به زمین نشست. آنها در بدو‌ ورود مورد استقبال علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، امور مجلس و ایزانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه قرار گرفتند.

عیسی کاملی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه نیز آنها را از قطر به تهران همراهی کرد.

 

در پی اجرای این توافق پنج ایرانی زندانی در آمریکا آزاد شدند که دو ‌نفر از آنها به ایران بازگشتند. یک نفر به کشور ثالث رفته و دو نفر دیگر هم در آمریکا می‌مانند. 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در این رابطه اعلام کرد: امروز پنج زندانی شهروند ایران از زندان‌های آمریکا آزاد خواهند شد. دو تن از شهروندان براساس درخواست و علاقه خودشان وارد ایران خواهند شد و یک نفر از آنها با توجه به حضور خانواده‌اش در یکی از کشورهای دیگر به خانواده خود در کشور ثالث منتقل خواهد شد و دو نفر دیگر ابراز تمایل کردند که براساس سابقه حضور فعلا در آمریکا حضور داشته باشند. پنج زندانی ایرانی امروز آزاد و به صورت متقابل پنج شهروند زندانی در ایران هم براساس درخواست خود در اختیار طرف آمریکایی قرار خواهند گرفت.

در این تبادل «سیامک نمازی»، «عماد شرقی» و «مراد طاهباز» سه جاسوس آمریکایی به همراه دو نفر دیگر که یکی از آنها زن بود، آزاد و به دوحه منتقل و از آنجا به آمریکا رفتند.

به گزارش فارس، امروز دوشنبه ۲۷ شهریور ماه فرآیند آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی به سرانجام رسید و این مبالغ به حساب‌های ایران در بانک‌های قطر واریز شد. از سوی دیگر تبادل زندانیان با آمریکا نیز صورت گرفت. توافق مذکور در ۱۹ مرداد ماه بین ایران و آمریکا حاصل شده بود.

وزارت امور خارجه نیز امشب در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: در راستای استیفای حقوق اتباع ایرانی در سرتاسر جهان و نیز ایرانیان مقیم آمریکا و در چارچوب فرآیندی مستقل، ۵ نفر از شهروندان ایرانی که به دلیل فعالیت‌های تجاری عادی به شکل غیرقانونی تحت پیگرد دستگاه قضایی آن کشور قرار گرفته بودند، آزاد شدند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند. (اینجا بخوانید)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول