اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تقویت مرجعیت علمی، رشد دیپلماسی عمومی و گسترش زبان فارسی سه علت جذب دانشجوی بین‌الملل است

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: تقویت مرجعیت علمی، رشد دیپلماسی عمومی و گسترش زبان فارسی سه علت جذب دانشجوی بین‌الملل است و اصل پذیرش دانشجو یک راهبرد و برنامه اصلی برای وزارت علوم است.

تقویت مرجعیت علمی، رشد دیپلماسی عمومی و گسترش زبان فارسی سه علت جذب دانشجوی بین‌الملل است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، هاشم دادش‌پور در شصت‌و‌یکمین اجلاس معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها اظهار داشت: افزایش جذب دانشجوی بین‌الملل در برنامه ششم وجود داشت و در برنامه هفتم توسعه نیز که هم‌اکنون در مرحله تصویب است ؛ جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی بین‌المللی هدف‌گذاری شده است.

وی تاکید کرد: پردیس بین‌الملل دانشگاه‌ها محور جذب دانشجویان بین‌المللی و انجام امور این دانشجویان هستند اما همه معاونت‌های دانشگاه در قبال دانشجویان بین‌المللی به اندازه دانشجویان ایرانی مسئول هستند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در همه آیین‌نامه‌هایی که این سازمان در تهیه آن نقش داشته است به دانشجویان بین‌المللی توجه شده و به تعامل مناسب با دانشجویان بین‌المللی و مساعدت با آنها در دو آیین‌نامه دانشجویان نمونه و دانشجویان سرآمد امتیاز داده شده است.

وی با اشاره به اینکه حضور دانشجویان بین‌الملل در رویدادهای فرهنگی دانشگاه به سازگاری بیشتر دانشجویان ایرانی با آنها و آشنایی با فرهنگ سایر ملل جهان کمک می‌کند، گفت: دانشجویان بین‌المللی نیز می‌توانند همانند دانشجویان ایرانی تشکل فرهنگی و هنری داشته باشند.

داداش‌پور تاکید کرد: زیرساخت‌های دانشگاه، آموزش کارکنان و برنامه‌ریزی آموزشی و فرهنگی در مبحث جذب دانشجویان به گونه‌ای باشد که دانشجوی خارجی با خاطره‌ی خوش از تحصیل در ایران، کشور را ترک کند و نگاه او به ایران با قبل از دوران دانشجویی فرق کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان، پیش‌بینی مراکز و بستر مناسب برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان بین‌الملل را داخل دانشگاه‌ها مهم دانست و گفت: یادگیری زبان فارسی شرط مهم شروع تحصیل در ایران است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول