اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نماز جمعه تریبون عدالت‌خواهی و محل انتقال مطالبات مردم است

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه نماز جمعه تریبون عدالت‌خواهی و محلی برای انتقال مطالبات و حرف مردم به مسئولان است، گفت: اگر این مطالبات به حق از این تریبون بیان نشود، دیگران از ضعف‌ها سوء استفاده می‌کنند.

نماز جمعه تریبون عدالت‌خواهی و محل انتقال مطالبات مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه بخش جوکار با بیان اینکه مشکلاتی در حوزه زیرساختی در این بخش وجود دارد، اظهار کرد: باید مسئولان نسبت به رفع مشکلات و دغدغه‌های موجود در این عرصه توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه جابجایی ائمه جمعه یک امر طبیعی است، یادآور شد: این تریبون، امانتی در دستان ماست همانند مسئولیت‌هایی که در اختیار مسئولان است و باید به درستی از آن برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه در نظام مقدس اسلامی مردم و رفع مشکلات و تأمین مصالح آنها اصل است افزود: برگزاری میزهای خدمت، ابزاری برای خدمت به مردم است.

وی با تاکید بر اینکه فارغ از اختلاف نظرها و سلایقی که داریم همه ما مردم این کشور هستیم و باید وحدت خود را حفظ کنیم اظهار کرد: تریبون نماز جمعه نیز در کنار مسئولین به دنبال حل مشکلات مردم است و اگر نقدی در این تریبون مطرح می‌شود، نقد همراه با اعتماد و مطالبه منطقی و عقلانی است.

شعبانی با بیان اینکه دولت در حال تلاش برای گره‌گشایی و رفع مشکلات است، خاطرنشان کرد: دولت دغدغه رفع مشکلات مردم را دارد، اما مشکلات زیادی روی هم انباشته شده که رفع آن زمان‌بر است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه می‌دانیم هر جا مسئولان تلاش می‌کنند حمایت کنیم، اظهار کرد: البته ضعف‌هایی نیز در مسائل اقتصادی و معیشت روزمره مردم وجود دارد که دولت باید برای رفع آن برنامه‌ریزی کند و امیدواریم تلاش‌ها اثر خود را در بازار و زندگی روزمره مردم بگذارد.

امام جمعه همدان در ادامه با تأکید بر اینکه تربیون نماز جمعه، محلی برای انتقال مطالبات و حرف مردم به مسئولان است، گفت: اگر این مطالبات به حق مردم از این تریبون بیان نشود، دیگران از ضعف‌ها سوء استفاده می‌کنند که منجر به بعضی از مشکلات می‌شود.

وی تریبون نماز جمعه را تربیون عدالت‌خواهی عنوان کرد و با بیان اینکه سیاست نماز جمعه بر آن است جامعه را به سمت عدالت سوق دهد تصریح کرد: نماز جمعه باید عدالت را به گفتمان عمومی تبدیل کرده و مسئولان را نسبت به عدالت حساس و برای تحقق آن در جامعه حساس کند.

 در این مراسم با حکم حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، با تقدیر از خدمات حجت الاسلام امیدی، حجت الاسلام علی اوسط آقامیری به عنوان امام جمعه جدید بخش جوکار معرفی شد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول