اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تشریح ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در لرستان

ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان لرستان از سوی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان تشریح شد.

تشریح ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سرهنگ محسن رشیدی ظهر امروز در نشست با رسانه‌ها با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی همواره در مقابل هجمه دشمنان استوار بوده و خواهد بود، عنوان کرد: امروز یکی از مطالبات بزرگ جهاد تبیین این که به نظر می‌رسد رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه نقش آفرینان صف مقدم باشند.

وی افزود: امروز رسانه‌ها باید جریان‌سازی داشته باشند و اینطور نباشد که فقط بدنبال خنثی سازی عملیات‌های رسانه‌ای دشمن باشیم. انتشار به موقع و صریح و به لحظه اخبار از سوی رسانه‌های داخلی از جریان سازی دروغین دشمن جلوگیری می‌کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان پرداخت و تصریح کرد: امشال برنامه‌های هفته دفاع مقدس زودتر شروع می‌شود و بر این اساس روز بیست و نهم شهریور در همایشی از نقش آفرینان در دفاع مقدس در مصلی الغدیر تجلیل خواهد شد. این برنامه به صورت همزمان در سراسر کشور با تجلیل از یک میلیون نفر برگزار می‌شود و در تهران با حضور مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه روز پنجشنبه این هفته دیدار با نماینده ولی فقیه خواهد بود و گفتگوی ویژه خبری نیز با حضور فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار می‌شود.

رشیدی یادآور شد: روز جمعه ۳۱ شهریور رژه نیروهای مسلح در خرم‌آباد و بروجرد برگزار خواهد شد. رژه موتوری نیز در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود. بعد از رژه سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه با حضور فرماندهان سپاه در شهرستان‌ها و مرکز استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای شب جمعه نیز رونمایی از موسیقی با کلام را خواهیم داشت که از طریق صدا و سیما انجام می‌شود.

این مسوول شعار امسال هفته دفاع مقدس و نیروهای مسلح را «ما متحدیم» اعلام کرد و گفت: روز شنبه اجرای زنگ مقاومت در مدارس منتخب به صدا درخواهد آمد و روایت ‌در این روز پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس نیز در مدارس حضور می‌یابند.

وی با اشاره به برنامه پاسداشت عملیات «کمان ۹۹» به یاد عملیات نیروهای مسلح که در یک روز نیروی دریایی عراق را زمین گیر و منهدم کردند، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه و مسابقه قصه‌گویی با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تجلیل از نخبگان لرستان راه یافته به دانشگاه در آموزش و پرورش، برگزاری جشنواره فانوس در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خاطره گویی یکی از مادران شهدا در برنامه وایک شبکه لرستان از دیگر برنامه‌های روز شنبه است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: روز یکشنبه دیدار مشترک نیروهای مسلح با خانواده شهدا و همچنین دیدار با خانوانده امیر سرتیپ اسکندر بیرانوند از فرماندهان لرستانی هشت سال دفاع مقدس را خواهیم داشت.

وی افزود: اعزام تیم‌های بهداشتی به مناطق محروم، همایش بزرگداشت شهدای سلامت، اجرای سرودهای خیابانی در مناطق مختلف شهری، اجرای سرودها و نواهای بین‌المللی‌ در لرستان (به مدت سه روز) با حضور ۸ کشور نیز از برنامه‌های این ایام است که از روز دوشنبه آغاز می‌شود.

رشیدی گفت: در روز سه‌شنبه نیز به عنوان روز «دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردم و اصناف»، همایش نقش پدافند غیر عامل در اقتدار ملی برگزار می‌شود. افتتاح پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی و معاونت عمرانی استانداری و برگزاری یادواره شهدای سرباز نیروهای مسلح از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در روز سه‌شنبه است.

وی اظهار داشت: چهارشنبه ۵ مهر روز «وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی» نام‌گذازی شده و همایشی برای طلاب و روحانیون تحت عنوان جنگ ترکیبی و دشمن شناسی برگزار می‌شود و در همین روز برای فرهنگیان نیز این برنامه اجرا خواهد شد. همچنین در روز چهارشنبه اجتماع بزرگ جوانان به عنوان نقش آفرینان گام دوم انقلاب در خرم‌آباد و سایر شهرستانها برگزار می‌شود. رونمایی از تازه نشرهای دفاع مقدس با رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب را نیز خواهیم داشت.

این مسوول با بیان اینکه نماز وحدت نیروهای مسلح به مناسب هفته دفاع مقدس در روز چهارشنبه به میزبانی فراجا برگزار می‌شود، عنوان کرد: روز پنجشنبه در راستای وحدت بین نیروهای مسلح امسال همه فرماندهان در نشست صمیمی به میزبانی سپاه حضور خواهد یافت. نثار گل و عطر افشانی گلزار شهدا نیز در این روز انجام می‌شود.

وی گردهمایی رزمندگان گردان‌های عملیاتی هر شهر در گلزارهای شهدا را به عنوان یک یک دورهمی از دیگر برنامه هفته دفاع مقدس در لرستان برشمرد و در پایان گفت: روز جمعه ۷ مهر از فرماندهان شهید تجلیل خواهد شد. در این روز راهپیمایی خانوادگی به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط اداره‌کل ورزش و جوانان نیز برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول