اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برنامه‌های هفته وحدت در استان مرکزی اعلام شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: اتحاد مسلمین کانونی‌ترین و بنیادی‌ترین موضوع در گفتمان انقلاب اسلامی است.

برنامه‌های هفته وحدت در استان مرکزی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ظهر امروز جلسه ستاد بزرگداشت هفته وحدت با هدف شور و نشاط آفرینی و برنامه‌ریزی جشن‌های مردمی ایام ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) در طول هفته وحدت برگزار شد. 

حجت‌الاسلام خلیلی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ابتدای این جلسه گفت: اتحاد مسلمین کانونی‌ترین و بنیادی‌ترین موضوع در گفتمان انقلاب اسلامی است تا آنجا که، امام خمینی (ره) از آن به عنوان "واجب الهی، امر مقدس و ضرورتی عقلی و شرعی" نام می‌برد و رهبر معظم انقلابآن را "مسأله‌ای استراتژیک"  معرفی نموده‌اند. 

وی افزود: این شورا به عنوان سیاست‌گذار رسمی برگزاری مراسم و مناسبت‌ها، با محورت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و همکاری گروه‌های مردمی و هیئات مذهبی و دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی تلاش دارد تا تمام هم و غم خویش را با هم‌افزایی مشترک در جهت هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم و مناسبت‌های هفته وحدت به کار ببندند. 

وی افزود: برگزاری جشن‌های محله محور در بوستان‌ها و مساجد، برگزاری مراسم مذهبی در هیئات مذهبی و بقاع متبرکه، محافل انس با قرآن، تکریم حافظان و قاریان کلام الله مجید، اجرای نمایش  صحنه‌ای و تئاترهای خیابانی، اجرای برنامه‌های تبیینی و فرهنگی در مدارس و دانشگاه‌ها، برپایی مواکب در خیابانها و اماکن عمومی و... از جمله برنامه های پیش بینی شده در هفته وحدت است. 

  از ظرفیت هفته دفاع مقدس برای تزریق روحیه نشاط و شورآفرینی در جامعه نهایت بهره را ببریم

محمدرضا ناظری مدیر کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت: باید از ظرفیت هفته دفاع مقدس، بازگشایی مداری و هفته وحدت برای تزریق روحیه نشاط و شورآفرینی در جامعه نهایت بهره را ببریم. 

وی افزود: تبیین، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی توده مسلمانان و آحاد جامعه نسبت به توطئه و تفرقه انگیزی دشمنان و لزوم توجه به وحدت و انسجام باید در جشن ها و برنامه های این هفته مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول