اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

۷۰ درصد تسهیلات مشاغل خانگی را بانوان خراسان‌شمالی دریافت کردند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌شمالی گفت: بر اساس آخرین آمار حدود ۷۰ درصد از تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی و تبصره ۱۶ و ۱۸ در سال اخیر به کارآفرینی بانوان استان تعلق گرفته است.

۷۰ درصد تسهیلات مشاغل خانگی را بانوان خراسان‌شمالی دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز زهرا معینی یکتا، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: بر اساس آخرین آمار حدود ۷۰ درصد از تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی و تبصره ۱۶ و ۱۸ در سال اخیر به کارآفرینی بانوان استان تعلق گرفته است.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت مشاغل خانگی در حوزه بانوان از ابتدای امسال تاکنون، گفت: از ابتدای امسال تاکنون پرداخت‌ تسهیلات در حوزه بانوان رشد خوبی داشته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌شمالی از عقد تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با هدف کارآفرینی اجتماعی و در جهت توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار استان خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده در این طرح برای ۴۷ نفر از بانوان در ۵ حوزه خیاطی، فروشندگی، پرورش دام سبک، آشپزی و فرش دستباف ایجاد اشتغال شد.

معینی یکتا ادامه داد: همچنین با پیگیری و عقد تفاهم‌نامه با معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری مبلغ ده میلیارد ریال برای تهیه لوازم مصرفی به کارآفرینان جهت اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار در استان اختصاص یافت.

وی با اشاره به اهمیت کارآفرینی و ایجاد اشتغال جهت توانمندسازی بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست استان، عنوان کرد: در این راستا با پیگیری‌های انجام شده با همکاری صندوق کارآفرینی امید به ۲۰ نفر از بانوان استان تسهیلات پرداخت شد.

این مقام مسئول بیان داشت: همچنین بانوان سرپرست خانوار کارآفرین دارای مشکل تضامین بانکی به صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار جهت رفع مشکل و دریافت وام خود اشتغالی معرفی شدند.

وی به اختصاص وام‌های خوداشتغالی جهت خرید تاکسی برای بانوان استان نیز اشاره کرد و گفت: به منظور توانمندسازی بانوان اقدامات لازم انجام شده و این افراد برای دریافت تسهیلات خرید تاکسی به کمیته امداد معرفی می‌شوند که سهمیه استان ۶۵ نفراست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌شمالی با اشاره به برخی از مهمترین اقدامات ارزشمند در حوزه بانوان در استان با همکاری سایر دستگاه‌ها، اظهارداشت: افتتاح مرکز سطح سه درمان ناباروری در بیمارستان بنت الهدی بجنورد، جانمایی و کلنگ‌زنی مجتمع ورزشی چند منظوره اختصاصی بانوان در شهرک گلستان، تخصیص اعتبار برای تجهیز پارک‌های بانوان در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌های بجنورد، مانه، شیروان و اسفراین و برگزاری کنگره زنان تاثیر گذار استان، برگزاری رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت برخی از این اقدامات انجام شده هستند.

وی به کلنگ‌زنی بازارچه صنایع دستی و مشاغل خانگی بانوان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در مرحله اول با ده غرفه و در ۱۰۰ متر مربع در شهربازی مرکز استان وارد مرحله اجرایی شده است و ساختمان آن تا یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که قدم مثبتی در زمینه ایجاد اشتغال بانوان است.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول