اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برگزاری ۲ هزار برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در استان مرکزی

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از برگزاری ۲ هزار برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در این استان هدفگذاری شد.

برگزاری ۲ هزار برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، غلامرضا کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری بیش از ۲ هزار برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در این استان هدفگذاری شد.

وی تصریح کرد: یادواره شهید محلاتی یکی از مهم‌ترین این برنامه‌هاست که در ۳۰ شهریور همزمان با نماز مغرب در محلات برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی هم‌چنین از گل‌باران قبور شهدا در ۶ مهرماه خبر داد و گفت: بیش از ۲ هزار خرد برنامه در قالب ۳۰۰ برنامه طراحی شده که توسط سپاه و بسیج برگزار می‌شود.

کریمی با بیان اینکه رویکرد برنامه‌ها عمدتاً مردمی و برنامه‌ها از سطح مساجد و... برگزار می‌شود، گفت: 
 برگزاری اردوی یک روزه و بازدید از موزه دفاع مقدس با هماهنگی آموزش و پرورش و با همراهی دانش آموزان، تشکیل گروه‌های بازدید از ایثارگران، رونمایی از ده عنوان کتاب دفاع مقدس، برپایی تئاتر خیابانی دفاع مقدس، برپایی شب شعر، یادمان شهدای گمنام، نشست تخصصی اساتید، برگزاری محفل خاطره گویی، جلسات نقد کتاب دفاع مقدس، نمایشگاه دفاع مقدس بخشی از این برنامه‌ها است.

وی نواختن زنگ دفاع مقدس، برگزاری افتتاحیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره فانوس. تئاتر خیابانی و نمایش‌های خیابانی، رونمایی از دو اثر، فضاسازی در سطح استان، بزرگداشت هفته دفاع مقدس با نصب پوستر، برگزاری مراسم سخنرانی با موضوع پدافند غیرعامل را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: گل‌افشانی و غبارروبی مزار شهدا در دستگاه‌های دولتی، برگزاری مراسم گرامیداشت عملیات دفاع مقدس، پیاده‌روی و زیارت عاشورا، اکران و پخش فیلم‌های دفاع مقدس، نام‌گذاری اماکن توسط شهرداری و برخی دستگاه‌ها از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس خواهد بود.

 وی با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از ایثارگران حوزه جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز بیان کرد: در این برنامه که قرار است 29  شهریورماه برگزار شود، از ۵۰۰ نفر ایثارگر شامل ۲۵۰ نفر مادران و خواهران و ۲۵۰ نفر از پیشکسوتان مرکز استان مرکزی تجلیل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ازبرگزاری همایش رزمندگان دفاع مقدس استا در روز پنجم مهرماه خبر داد و افزود: برگزاری نمایش میدانی «به آینه نگاه کن» با موضوع غدیر، انقلاب، مدافعان حرم و امنیت از یکم تا هفتم مهرماه، در محل باغ موزه دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های فرهنگی این ایام است.

به گفته وی آیین گلباران مزار مطهر شهدا در  ششم مهرماه، برگزاری اردوهای یک روزه برای عموم مردم از سی و یکم شهریورماه جاری تا هفتم مهرماه، تکریم و تجلیل از ۲۰ هزار نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس، رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب صوتی و مکتوب، برگزاری نمایشگاه کتاب و نقد کتاب دفاع مقدس، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، نامگذاری اماکن شهری توسط شهرداری و دستگاه‌ها به نام شهدا و برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس در نواحی ۱۲گانه سپاه روح الله استان از دیگر برنامه‌های این هفته دفاع مقدس به شمار می‌رود.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول