اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۳ مدرسه در بهارستان با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۰۰ مدرسه به سرانه آموزشی استان اضافه می‌شود که از این تعداد ۷۶ واحد آموزشی متعلق به شهرستان‌های استان تهران است.

۳ مدرسه در بهارستان با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، عباس زارع نژاد مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در محل اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران برگزار شد، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید ۱۰۰ مدرسه به سرانه آموزشی استان اضافه می شود که از این تعداد ۷۶ واحد آموزشی متعلق به شهرستان‌های استان تهران است.

وی گفت: تجهیزات مدارس از خرداد ماه سال جاری تحویل مناطق شده است، تا هرچه زودتر مدارسی که نیاز به تجهیزات دارند توسط مناطق بر اساس نیاز تحویل مدارس داده شود.

زارع افزود: نیاز سنجی ساخت مدارس در شهرستان‌های استان تهران بر اساس برنامه ریزی با آموزش وپرورش انجام شده و مدارس بر اساس تراکم دانش آموزی، فضای آموزشی و زمین بر اساس کاربری آموزشی ساخته می شود تا تراکم دانش آموزی کاهش پیدا کند.

۳ مدرسه با طرح صنعتی توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران بیان کرد: تمام سعی خود را به کار بستیم تا زمان ساخت مدرسه به کمتر از ۲ سال برسد، در همین راستا ساخت و ساز صنعتی را وارد ساخت مدارس کردیم که در شهرستانهای استان تهران با طرح صنعتی در حال انجام است و ۳ مدرسه در شهرستان بهارستان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: استان تهران مشکلات زیادی در حوزه فضای آموزشی و امکانات آموزشی دارد و در این زمینه رتبه شهرستان‌های استان تهران از آخر سوم است، چرا که سرانه فضای آموزشی شهرستان‌های استان تهران ۲.۸۴ درصد و سرانه استان تهران ۳.۸ درصد است اما میزان استاندارد کشوری ۵.۲ درصد است که بر اساس این آمار ۱۸۲۰ مدرسه ۱۵ کلاسه در استان تهران کمبود داریم.

زارع در خصوص آخرین وضعیت فرسوده بودن کلاسهای مدارس شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: ۱۵ درصد مدارس شهرستان های استان تهران نیازمند تخریب و بازسازی و ۲۳ درصد نیازمند مقاوم سازی هستند.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در پایان گفت: سازمان نوسازی نسبت به اعتباراتی که بابت پروژه ها تخصیص داده شده چند قدم جلوتر است و از ۱۹۳ پروژه در حال ساخت، ۷۶ پروژه به شهرستان‌های استان تهران تعلق دارد.

پایان پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول