اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آغاز صادرات گاز مایع ترکمنستان به پاکستان از طریق جاده

سفیر پاکستان در اسلام آباد در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی و صنایع فیصل آباد پاکستان از عرضه گاز طبیعی از طریق جاده به این کشور، خبر داد.

آغاز صادرات گاز مایع ترکمنستان به پاکستان از طریق جاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «اتاجان مولامف» سفیر ترکمنستان در اسلام آباد در دیدار با «خرم طارق» رئیس اتاق بازرگانی و صنایع فیصل آباد پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

موضوع اصلی مذاکرات دوجانبه ساخت و ساز خط لوله گاز تاپی (ترکمنستان – افغانستان – پاکستان – هند) با ظرفیت 33 میلیارد متر مکعب گاز بود.

سفیر ترکمنستان خاطرنشان کرد خط لوله گاز تاپی و خط انتقال برق تاپ (ترکمنستان – افغانستان – پاکستان) نه تنها نیازهای انرژی پاکستان را در درازمدت برآورده می‌کند، بلکه فرصت‌های جدیدی را برای همکاری‌های منطقه‌ای باز خواهند کرد.

دیپلمات ترکمن همچنین با بیان اینکه «عشق آباد» هم اکنون عرضه گاز طبیعی به پاکستان را آغاز کرده است، گفت: تاکنون 50 مخزن مایع از این نوع سوخت صادر کرده است. 

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع فیصل آباد پاکستان به نوبه خود تاکید کرد که هر دو کشور باید بر تجارت دوجانبه تمرکز و ارتباطات مستقیم بین جوامع تجاری خود برقرار کنند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول