اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

یادواره حاج شیخ فضل الله محلاتی برگزار می‌شود

دومین یادواره آیت‌الله حاج شیخ فضل الله محلاتی، فرماندهان و یکصد شهید پاسدار شهرستان محلات شهریورماه جاری در محلات برگزار می‌شود.

یادواره حاج شیخ فضل الله محلاتی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از محلات، دومین یادواره آیت‌الله حاج شیخ فضل الله محلاتی، فرماندهان و یکصد شهید پاسدار شهرستان محلات شهریورماه جاری در محلات برگزار می‌شود.

این یادواره با سخنرانی سرلشگر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی همراه با نمایش بزرگ رزمی فرهنگی «حماسه مردان آفتاب ۵» و با اجرای گروه هنری ستارگان زمینی  ۳۰ شهریور ماه ساعت ۱۸ در مرکز آموزش شهیدمحلاتی روستای ارقده  برگزار می‌شود.

آشنایی با زندگی‌نامه شهید فضل الله محلاتی

 شهید فضل الله محلاتی سال 1309 در شهرستان محلات و در خانواده‌ای کشاورز و متدین  چشم به جهان گشود و پس از تحصیلات مکتبی در سال 1344 وارد حوزه علمیه قم شد.

شهید محلاتی در نهضت ملی نفت، همکاری نزدیکی با آیه الله کاشانی داشت و چندین بار از سوی وی به شهرهای مختلف از جمله تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان شرقی اعزام شد، در تبریز سخنرانی آتشین کرد و شور مردم را در پاسداری از دین و کشور بر انگیخت و خود مورد حملة مزدوران رژیم قرار گرفت  و به شدت مجروح شد، به طوری که او را با عمامه خونین از میدان بیرون کرده و از مرگ حتمی نجات دادند.

شهید محلاتی در طول مبارزات حضرت امام- رحمه الله علیه- بارها به‌دست دژخیم ستم‌شاهی به زندان افتاد و روزها در سلول‌های وحشتناک ساواک در حبس به سر برد.

شهید محلاتی در طول مبارزات حضرت امام- رحمه الله علیه- بارها به‌دست دژخیم ستم‌شاهی به زندان افتاد و روزها در سلول‌های وحشتناک ساواک در حبس به سر برد

استاد شهید، در اولین دورة مجلس شورای اسلامی، به نمایندگی از مردم محلات وارد مجلس شد و یکی از اعضاء مؤثر کمیسیون دفاع بود. مسئولیت‌های مختلف شهید، نشان از روح فعّال و خستگی ناپذیر این یار دیرین امام رحمت الله علیه داشت.

شهید محلاتی پس از عمری تلاش بی‌وقفه، در راه اعتلای اسلام و انقلاب  سال 1364 در حالی که با جمعی از نمایندگان مجلس و دیگر بزرگان عازم جبهه‌های نبرد بودند، در هواپیمای آسمان برفراز اهواز، مورد اصابت دو فروند جنگنده بمب افکن عراقی قرار گرفت و به همراه 40 تن از بهترین یاران امام امت، به آرزویش رسید.

 پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول