اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بارگیری ۹۷۱ هزار تنی کالا در مجتمع بندری انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به رشد۵۶ درصدی بارگیری و تخلیه کالا در مجتمع بندر انزلی گفت: در سال جاری ۹۷۱ هزار تن کالا در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده است.

بارگیری ۹۷۱ هزار تنی کالا در مجتمع بندری انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین یونسی صبح امروز در حاشیه بازدید از بنادر گیلان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بنادر موجود در استان نقش مهمی در افزایش صادرات و واردات کالا به گیلان دارد، اظهار کرد: مجتمع بندری در انزلی و آستارا جزو مهمترین بنادر موجود در کشور هستند که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی گیلان دارند. 

وی با اشاره به بارگیری بیش از ۹۰۰ هزار تن کالا در مجتمع بندری انزلی گفت: در سال جاری ۹۷۱ هزار تن کالا در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۶ درصد افزایش داشته است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان مهمترین هدف عملکردی در مجتمع بندری انزلی را رونق اقتصادی دانست و افزود: تنوع کالاهای صادراتی در مجتمع بندری بسیار زیاد بوده و نخستین محموله صادراتی سیمان در روزهای آینده وارد این مجتمع خواهد شد. 

یونسی با تأکید بر لزوم توجه به توسعه مجتمع‌های بندری در گیلان بیان کرد: مجتمع بندری انزلی بزرگترین بندر حاشیه شمالی کشور است که به دلیل واقع شدن در مسیر ارتباطی اروپا - آسیا، از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول