اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

سالن‌های وزنه‌برداری البرز تجهیز می‌شوند

دبیر هیأت وزنه‌برداری البرز با اشاره به مساعدت اداره ورزش و جوانان در تأمین اعتبارات، از تکمیل و تجهیز سالن‌های وزنه‌برداری استان خبر داد.

سالن‌های وزنه‌برداری البرز تجهیز می‌شوند

خبرگزاری فارس- محمدرضا ولی‌زاده: مصطفی جوادی با کسب دو مدال طلای دو ضرب و مجموع در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان، باز هم نامِ البرز را بر زبان‌ها انداخت و با ثبت رکورد ۱۶۹ در یک‌ضرب، ۲۱۵ در دوضرب و مجموع ۳۸۴ کیلوگرم، سهمیه المپیک را پاریس را نیز برای وزنه‌برداری استان تصاحب کرد.

 جوادی شاهکار کرد

اما علیرضا حسینی دبیر هیأت وزنه‌برداری استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درخصوص این عنوان قهرمانی اظهار داشت: مسابقات قهرمانی جهان در ریاض عربستان برگزار شد و باتوجه به اینکه مرحله اصلی گزینشی آوردگاه المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود، سطح فنی بسیار بالایی داشت و خوشبختانه مصطفی جوادی، قهرمانی البرزیِ ما در دسته ۸۹ کیلوگرم شاهکار کرد و با کسب دو مدال طلا درخشید.

مساعدت اداره ورزش‌وجوانان البرز در تکمیل سالن‌های ورزشی

وی با اشاره معضلات زیرساختی در ورزش البرز خاطر نشان کرد: متأسفانه آمار سرانه ورزشی در استان مطلوب نیست، اما با مساعدت اداره ورزش‌وجوانان البرز و تأمین اعتبارات لازم در شرف خرید تجهیزات ورزشی هستیم و به‌زودی سالن‌های وزنه‌برداری استان تکمیل خواهند شد، امیدواریم با تداوم موفقیت‌های وزنه‌برداران البرزی در رقابت‌های جهانی و کشوری، قدردان حمایت‌های مسؤولین و متولیان ورزش استان باشیم.

 اسقبال خانواده‌ها و انگیزه مضاعف ورزشکاران

دبیر هیأت وزنه‌برداری استان در ادامه با بیان اینکه قهرمانی‌ وزنه‌برداران البرزی در رده‌های سنی مختلف برگ زرینی از کارنامه درخشان ورزش استان است، تصریح کرد: چنین عناوینی در وهله‌نخست موجب استقبال بیشتر خانواده‌ها از رشته وزنه‌برداری خواهد شد و سپس انگیزه‌ای مضاف برای دیگر ورزشکاران فعال در این سطح می‌شود، همچنین این مهم فرصت گران‌بهایی در مقوله استعدادیابی است.

 قهرمان‌سازی؛ مهم‌ترین برنامه هیأت وزنه‌برداری

این مقام مسوؤل بیان اینکه وزنه‌برداری در استان البرز پیش‌رو و پویاست، افزود: وزنه‌برداری یک رشته المپیکی است و در تاریخ ورزش این مرز و بوم حدود ۳۷ درصد از مدال‌های ایران در این آوردگاه جهانی توسط وزنه‌برداران کشور کسب شده، لذا قهرمان‌سازی همواره یکی از مهم‌ترین اهداف هیأت وزنه‌برداری استان بوده و امیدواریم با سرمایه‌گذاری در رده‌های پایه بتوانیم در سال‌های آینده مدال‌آوران متعددی را در هر دو بخش آقایان و بانوان تقدیم ورزش البرز و کشور کنیم.

 مدیران شهری به وزنه‌برادری نگاه حمایتی داشته باشند

وی با اشاره به اینکه سالن شهید مطهری تحت اداره و تملک شهرداری کرج است، اظهار داشت: هیأت وزنه‌برداری البرز به‌نوعی مستأجر شهرداری کرج است و در آینده‌ای نزدیک، این قرارداد به اتمام خواهد رسید، تنها درخواست ما از مدیران شهری این است که به رشته المپیکی وزنه‌برداری نگاه حمایتی داشته باشند و ضمن مساعدت، با تمدید این قرارداد امکان فعالیت بهتر را برای خانواده وزنه‌برداری البرز فراهم کنند.

 ۳۰ شهریور؛ یادواره استاد قپانچی

حسینی در پایان صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: مسابقات گرامیداشت یاد و نام استاد قپانچی در دو رده سنی نونهالان و نوجوانان در روز سی‌ام شهریورماه در سالن شهید مطهری برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول