اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

لزوم ثبت اطلاعات سکونتی شهروندان سیستان و بلوچستانی در سامانه املاک و اسکان

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: مردم استان برای استفاده از قابلیت‌های سامانه املاک و مستغلات و دریافت کدرهگیری قراردادهای اجاره، باید در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت کنند.

لزوم ثبت اطلاعات سکونتی شهروندان سیستان و بلوچستانی در سامانه املاک و اسکان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ابوالفضل مهدیار اظهار کرد: آن دسته از مردم شریف استان که تا کنون نسبت به خوداظهاری و ثبت مشخصات واحدهای مسکونی تملیکی و محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اقدام نکرده‌اند، جهت جلوگیری از ضررهای ناشی از عدم ثبت اطلاعات هر چه سریعتر به آدرس https://amlak.mrud.ir مراجعه و اطلاعات سکونتی خود را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: مطابق با ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی ماه سال ۱۳۹۹ تمامی سرپرستان خانوارها اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر و تمامی مالکین واحدهای مسکونی به درج اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) در این سامانه مکلف شده اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ثبت اطلاعات در سامانه مذکور منجر به ایجاد شفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن، اخذ تصمیمات سیاستی صحیح و نهایتاً تسهیل فرآیند خانه‌دار شدن تمامی اقشار جامعه می‌شود.

وی با اشاره به آثار و تبعات ناشی از عدم ثبت اطلاعات سکونتی اظهار کرد: در صورت‌عدم ثبت اطلاعات ملکی توسط مالکان و مستأجران، آن واحد مسکونی خالی تلقی می‌شود و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر می‌شود.

مهدیار ادامه داد: از ۳ خرداد ۱۴۰۲ نیز نسخه آزمایشی سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور راه‌اندازی شد که امکان ثبت رایگان قراردادهای اجاره و دریافت کد رهگیری توسط مالکان و مستاجران، بدون مراجعه به دفاتر املاک ایجاد شده است.

وی افزود: دسترسی به این سامانه برای مردم عزیز استان از طریق آدرس  https://srem.mrud.ir  امکان‌پذیر است و برای استفاده از قابلیت‌های این سامانه، ضروری است که ابتدا در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اطلاعات هویتی، مشخصات املاک تحت مالکیت، محل اسکان و دیگر موارد تکمیل و ثبت شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تنها در صورت تکمیل اطلاعات مورد نیاز در سامانه املاک و اسکان، می‌توان در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور نسبت به ایجاد قرارداد اجاره املاک تحت مالکیت اقدام کرد.

مهدیار با تاکید بر اینکه تمامی مراحل ایجاد و ثبت قرارداد و همچنین دریافت کد رهگیری رایگان است، گفت: برای ثبت قرارداد، ابتدا باید موجر (صاحب ملک) اقدام به ایجاد قرارداد کرده و در مراحل بعدی، مستاجر به قرارداد اضافه خواهد شد و مستاجر نمی‌تواند به تنهایی قراردادی را ایجاد کند.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول