اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری محور دیدار مقامات ازبکستان و سازمان بین المللی مهاجرت

رئیس سنای ازبکستان و مدیر منطقه‌ای سازمان بین‌المللی مهاجرت برای اروپای شرقی، اروپای جنوب شرقی و آسیای مرکزی در شهر «تاشکند» گسترش همکاری‌های متقابل را بررسی کردند.

همکاری محور دیدار مقامات ازبکستان و سازمان بین المللی مهاجرت

به گزارش خبرنگار خبرگرازی فارس در تاشکند، «تنزیلا ناربایوا» رئیس سنای ازبکستان و «مانفرد پروفیزی» مدیر منطقه‌ای سازمان بین‌المللی مهاجرت برای اروپای شرقی، اروپای جنوب شرقی و آسیای مرکزی در شهر «تاشکند» گسترش همکاری‌های متقابل را بررسی کردند. 

در این دیدار موضوعات گسترش همکاری‌های متقابل بین ازبکستان و سازمان بین‌المللی مهاجرت در حمایت از مهاجران کاری موقت در خارج از کشور و اعضای خانواده‌های آنها، مبارزه با قاچاق انسان مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، با پیوستن ازبکستان به سازمان بین‌المللی مهاجرت به عنوان عضو کامل در سال 2019 میلادی همکاری‌های متقابل بیش از پیش گسترش پیدا کرد. 

هم اکنون برنامه اقدامات عملی برای سال‌های 2021 و2023 میلادی («نقشه راه») برای توسعه همکاری بین ازبکستان و سازمان بین‌المللی مهاجرت با موفقیت اجرا می‌شود. در چارچوب آن اقدامات مهم در زمینه مهاجرت اجرا و کارهای عملی در زمینه مدیریت کنترل مرزها و مبارزه با قاچاق انسان انجام شده است. 

در این دیدار همچنین چندین پیشنهادات برای گسترش همکاری‌های متقابل نیز مورد بررسی قرار گرفت. تکامل سیاست مهاجرت، مبارزه با قاچاق انسان و به کارگیری استانداردهای بین المللی در زمینه مهاجرت، تنظیم برنامه اقدامات عملی با همکاری کمیسیون جمهوری در حمایت از مهاجرت کاری زنان از جمله آنان است. 

در این دیدار همچنین در مورد تنظیم و اجرای یک پروژه منطقه‌ای برای حمایت از مهاجران کشورهای آسیای مرکزی که در کشورهای خارجی در شرایط دشوار قرار می‌گیرند، تبادل نظر شد.

در پایان این دیدار که با روحیه سازنده و عملی برگزار شد، در مورد توسعه پروژه‌های همکاری بین ازبکستان و سازمان بین المللی مهاجرت توافق به دست آمد. 

سازمان بین المللی مهاجرت یک سازمان بین المللی پیشرو در زمینه مهاجرت است که در سال  1951 میلادی تاسیس شده است و همکاری نزدیکی سازمان‌های دولتی، بین المللی و غیر دولتی دارد.

با داشتن 162 عضو دائم و 9 عضو ناظر و دفاتر رسمی در بیش از 100 کشور مختلف ، آرمان سازمان بین المللی مهاجرت کمک به مهاجرت قانونمند و انسانی به عنوان منافع مشترک همه است. در تحقق این امر مهم، سازمان بین المللی مهاجرت خدمات و پیشنهادات خود را هم به دولت‌ها و هم به مهاجران ارائه می‌کند.

سازمان بین المللی مهاجرت(IOM) در راستای ارتقای مدیریت قانونمند و انسانی مهاجرت، گسترش همکاری‌های بین المللی در زمینه مهاجرت، همفکری برای یافتن راه‌حل‌های عملی برای مشکلات مهاجرت و ارائه کمک‌های انسان دوستانه به مهاجران نیازمند شامل پناهندگان و آوارگان درگیری‌های داخلی تلاش می‌کند.

همکاری‌های سازمان بین المللی مهاجرت با ازبکستان در سال 2003 میلادی و زمان کمک سازمان بین المللی مهاجرت به قربانیان قاچاق انسان و مهاجران آسیب پذیر در کشورهای آسیایی مرکزی آغاز شد.
پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول