اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امسال طرح هادی در 243 روستای کردستان اجرا می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: امسال طرح هادی در ۲۴۳ روستای کردستان اجرا می‌شود.

امسال طرح هادی در 243 روستای کردستان اجرا می‌شود

سعید رسولی مدیرکل بنیاد مسکن استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: با همراهی دستگاه‌ها باعث شده شاخص‌های عملکردی بنیاد مسکن در حوزه‌های مختلف ارتقا یابد که یکی از مهم‌ترین آن پروژه نهضت ملی مسکن است که با توجه به حساسیت دولت به این موضوع طی دو سال آینده باید رشد چشمگیری داشته باشد و عملکرد مثبت ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن به عنوان قائم مقام وزارت راه و شهرسازی در امر نهضت ملی مسکن فعالیت می‌کند، افزود: تا امروز تلاش شده پروژه‌های بهره‌برداری شده نهضت ملی در حوزه بنیاد مسکن باشد و خوشبختانه اولین پروژه نهضت ملی مسکن در استان که پروژه ۷۲ واحدی شهرستان قروه بود در حوزه بنیاد مسکن به بهره‌برداری رسید.

رسولی با بیان اینکه در مجموع 6 پروژه نهضت ملی مسکن در سطح استان در مجموعه بنیاد مسکن بهره‌برداری خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه وظیفه اجرایی پروژه‌های طرح هادی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی را برعهده دارد اما اولویت خود را پروژه‌های نهضت ملی مسکن قرار داده است.

وی اذعان کرد: شاخص عملکردی استان در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ارتقا پیدا کرده و بنیاد مسکن نقش مهمی داشته است.

رسولی تصریح کرد: بنیاد مسکن متولی اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن پنج شهرستان زیر ۱۰۰ هزار نفر کردستان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: برنامه بنیاد مسکن بر این مبنا است که سالانه ۴ هزار واحد مسکن روستایی را مقام‌سازی و بازسازی کند و اکنون قرارداد مقاوم‌سازی یک هزار و ۱۰ واحد با بانک‌های عامل منعقد شده است. 
  
مدیرکل بنیاد مسکن کردستان در ادامه با انتقاد از عملکرد سلیقه‌ای برخی مدیران استان گفت: در استان کردستان نگاه سلیقه‌ای برخی از مدیران باعث رکود فعالیتی شده است و یکی از بزرگترین آسیب‌ها در ادارات عدم تعامل بین برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

رسولی با عنوان اینکه در حال حاضر برای الحاق زمین به طرح های نهضت ملی مسکن نیازمند همراهی و همراهی مسئولان هستیم، افزود:  در استان ۲۰۰ هکتار زمین جهت الحاق به محدوده  نهضت ملی مسکن شناسایی شده که  در قالب پروژه‌های نهضت ملی به محدوده روستاها اضافه خواهد شد.

وی اظهار کرد: در استان کردستان ۱۲ هزار نفر از جمعیت روستایی در سامانه مسکن شهری ثبت نام کرده و بار نهضت ملی مسکن شهری را سنگین کرده است لذا برنامه داریم این زمین‌ها به روستائیان واگذار کنیم.

رسولی ادامه داد: پنج هزار قطعه زمین روستایی برای مردم روستاها تامین خواهد شد و برای هر نفر یک واحد‌ مجزا ساخته خواهد شد که کاری بزرگ است و بدون شک به همراهی دستگاه‌های اجرایی نیاز داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن روستایی کردستان جذب اعتبارات مضاعف از مرکز را اقدامی بسیار مهم دانست کرد و گفت: طی دو سال اخیر در اجرای طرح هادی از اعتبارات ملی میزان قابل توجهی جذب شد که رشد جهشی محسوب می شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۲۴۲ پروژه طرح هادی در سال جاری اجرا می‌شود،  گفت: هم چنین آسفالت معابر روستایی  ۱۵۱ روستا انجام شد و در سال جاری نیز ۹۲ پروژه آسفالت معابر روستایی در برنامه است. 

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول