اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تاکید بر تحقق امامزادگان به عنوان قطب فرهنگی

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که امامزاده ها باید قطب فرهنگی قرار گیرند، ابراز امیدواری کرد این موضوع هرچه زودتر محقق و موجب آرامش روحی و درونی افراد شود.

تاکید بر تحقق امامزادگان به عنوان قطب فرهنگی

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مراسم پیاده‌روی ارادتمندان علی بن موسی‌الرضا(ع) در دولت آباد اظهارداشت:  سنت پیاده روی به سمت حرم های معصومین(ع) چند سالی است مورد توجه ارادتمندان و محبین اهل‌بیت(ع) قرار گرفته و ریشه آن هم در پیاده روی اربعین به سمت کربلای معلی است.

وی با اشاره به پیاده‌روی عاشقان امام رضا(ع) به سمت مشهد مقدس گفت: افتخار می کنیم که ایران دربرگیرنده یکی از ۱۴ معصوم(ع) است و مردم از نقاط مختلف کشور به سمت مشهد مقدس پیاده روی می‌کنند.

مهدوی خاطر نشان کرد: جمعیت زیادی از اصفهان برای شرکت در مراسم سالگرد شهادت امام رضا(ع) در مشهد حضور دارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری پیاده‌روی مردم از دولت‌آباد و اجتماع در امامزاده ابراهیم(ع) را نشان از علاقه مردم به خاندان عصمت و طهارت(ع) دانست و یادآور شد: به اعتبار کسانی که جامانده اند و نتوانسته اند خودشان را به مشهد برسانند اینجا مراسم پیاده روی برگزار شد و این پیاده روی سابقه ده ها سال دارد و هرسال جمعیت بیشتری از شهرها و روستاهای اطراف در این مراسم شرکت می‌کنند و بیش از ۱۰ کیلومتر راه را به نیت زیارت امام رضا (ع) می‌پیمایند.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که امامزاده ها باید قطب فرهنگی قرار گیرند، ابراز امیدواری کرد این موضوع هرچه زودتر محقق و موجب آرامش روحی و درونی افراد شود.

مهدوی در پایان از همه کسانی که حماسه های تاریخی را ایجاد می‌کنند و شعائر دین را تعظیم می‌کنند و همچنین از همه برادران و خواهرانی است که در این مراسم شرکت می‌کنند تشکر کرد.

پایان پیام/۳۸۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول