اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو به واشنگتن؛ احیای توافق غلات منوط به حذف واقعی تحریم‌ها است

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا روز شنبه (امروز) اعلام کرد که به منظور احیای توافق غلات، واشنگتن باید به طور واقعی موانع تحریمی اعمالی خود علیه مسکو را حذف کند.

مسکو به واشنگتن؛ احیای توافق غلات منوط به حذف واقعی تحریم‌ها است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفیر روسیه در آمریکا تاکید کرد که ازسرگیری توافق غلات منوط به اقدامات واشنگتن برای عمل به درخواست‌های مشروع مسکو است.

بنا بر گزارش خبرگزاری دولتی «تاس»، آناتولی آنتونوف تصریح کرد که روسیه بارها اعلام کرده است که درها برای احیای توافق غلات دریای سیاه باز است و ایالات متحده باید به حذف واقعی موانع تحریمی روی بیاورد و القائات توخالی را تکرار نکند.

به روایت صفحه تلگرامی سفارت مسکو در واشنگتن، این دیپلمات روس گفت: «روسیه بارها، در درجه اول در بالاترین سطح، تاکید کرده است که درها برای احیای "ابتکار دریای سیاه" باز است. تنها لازم است از خواسته‌های مشروع طرف روسیه برای اجرای دقیق توافق نامه‌های استانبول اطمینان حاصل شود».

وی تاکید کرد که توافق غلات فقط مربوط به بخش «اوکراینی» نیست بلکه شامل یادداشت تفاهم مهمی بین روسیه و دبیرخانه سازمان ملل در مورد انتقال محصولات غذایی و کودهای شیمیایی روسیه به بازارهای جهانی هم می‌شود.

اظهارات آنتونوف در شرایطی مطرح شد که پیش از این، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که آمریکا اکنون امکان احیای سریع توافق غلات را نمی‌بیند چرا که به ادعای او روسیه در حال تغییر الزامات خود در این توافق است و «تمایل اساسی برای اجازه دادن به روانه شدن آزادانه غلات» به بازارهای جهانی ندارد.

سفیر روسیه در آمریکا در رد اظهارات سالیوان گفت: «کاخ سفید، اگر واقعا به منافع نیازمندان اهمیت می‌دهد، باید مدت‌ها پیش، به جای تکرار تلقین‌های توخالی به حذف واقعی موانع تحریمی اقدام می‌کرد».

مقام‌های ارشد روسیه شامل ولادیمیر پوتین بارها درباره شرایط این کشور برای احیای توافق غلات صحبت کرده‌اند. توافق صادرات غلات از دریای سیاه توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل در تاریخ ۲۲ جولای ۲۰۲۲ امضا شد اما این توافق در ۲۲ جولای امسال در پی موافقت نکردن روسیه با تمدید آن، فسخ گردید.

«ولادیمیر پوتین اخیرا در نشست خبری مشترک با رجب طیب اردوغان در جریاین سفر به روسیه گفته بود: «فقط با لغو محدودیت‌های غرب علیه صادرات محصولات کشاورزی روسیه، به توافق غلات بازمی‌گردیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول