اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

بازدید رهبر کره شمالی از خط تولید جنگنده‌های روسی

رهبر کره شمالی در ادامه سفر خود به روسیه، به همراه معاون نخست‌وزیر این کشور از کارخانه تولید هواپیماهای جنگی سوخو بازدید کرد.

بازدید رهبر کره شمالی از خط تولید جنگنده‌های روسی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های روسی امروز (جمعه) از بازدید «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی کارخانه تولید هواپیماهای نظامی روسیه در شهر «کومسومولسک-ان-آمور» خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، رهبر کره شمالی در ادامه سفر خود به روسیه، از کارخانه تولید جنگنده‌های سوخو-۳۵، سوخو-۵۷ و همچنین هواپیماهای سوخو سوپرجت-۱۰۰ بازدید کرد.

در این بازدید «دنیس مانتورف» معاون نخست‌وزیر روسیه که کیم را همراهی می‌کرد، گفت: «مسکو چشم‌اندازی برای همکاری با کره شمالی در زمینه تولید هواپیما می‌بیند».

کیم حین سفر خود به روسیه گفته بود که سفرش به این کشور، نمود آشکاری است از اینکه پیونگ‌یانگ اهمیت راهبردی روابط دوجانبه با مسکو را در اولویت خود قرار داده است.

رهبر کره شمالی در ادامه طی دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، از او دعوت کرد که در زمان مناسب به کشورش سفر کند و پوتین نیز این دعوت را پذیرفت.

پیش از این نیز «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا مدعی شد که دولت روسیه از کره شمالی کمک نظامی برای جنگ اوکراین درخواست کرده است.  (جزئیات بیشتر)

 

 

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول