اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سردار «محمدباقر رنجبر» فرمانده و پیشکسوت دفاع مقدس آسمانی شد

سردار «محمدباقر رنجبر» رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس و مسئول امور پیشکسوتان دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس به همرزمان شهیدش پیوست.

سردار «محمدباقر رنجبر» فرمانده و پیشکسوت دفاع مقدس آسمانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار «محمدباقر رنجبر» رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس و مسئول امور پیشکسوتان دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس امروز 23 شهریور و در سالروز رحلت نبی اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به همرزمان شهیدش پیوست.

سردار (منوچهر) محمدباقر رنجبر از روزهای آغازین جنگ به عنوان پاسدار از شیراز به جنوب اعزام شد و ابتدا به عنوان تیربارچی در عملیات حضور داشت؛ وی۲۲ ساله بود که به‌ عنوان پاسدار راهی جبهه‌های جنگ شد و در آخرین مسوولیتش جانشینی فرماندهی لشکر را بر عهده داشت و بعد از آن فرمانده و جانشین گردان شد و سپس فرماندهی لشکر ۱۹ فجر را عهده دار بود و فرماندهی تیپهای امام سجاد (ع) و امام حسن (ع) در دوران دفاع مقدس و فرماندهی اسبق عملیات سپاه فجر استان فارس از دیگر سمتهای وی بود.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۹ فجر که سال‌ها در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول فعالیت بود پس از بازنشستگی هم دست از تلاش بر نداشت و تدریس درس علوم و معارف دفاع‌ مقدس در دانشگاه، ریاست اداره امور پیشکسوتان دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، پیگیری امور سازمانهای مردم نهاد مرتبط با حوزه ایثار و شهادت، مدیریت، تدوین و جمع آوری اسناد مجموعه اسناد لشکر 19 فجر در هشت سال دفاع مقدس و انجام پژوهش در باب  شهدا و رزمندگان دفاع مقدس بخشی از فعالیتهای وی در این خصوص است.

زائر الحسین سردار حاج منوچهر (محمدباقر) رنجبر این فرمانده پیشکسوت دفاع مقدس که به خوشرویی، مهربانی، خضوع و خشوع ، خلوص و پاکی و پاک‌دستی مشهور بود در حین برگشت از سفر معنوی کربلای عراق دچار عارضه ای جسمی شد و در آی سی یو بیمارستان نمازی بستری شده و پس از اینکه به کما رفت در نهایت امروز در سالروز رحلت پیامبر اکرم و شهادت نوه مکرمش امام حسن مجتبی (ع)، روح پاکش به ملکوت اعلا پیوست.

️آیین تشییع پیکر پاک زائرالحسین ، سردار حاج محمدباقر (حاج منوچهر ) رنجبر، شنبه ۲۵ شهریور از ساعت ۹ صبح در حرم نورانی حضرت سید علاالدین حسین آستانه علیه السلام، بطرف گلزار شهدای مهدی آباد قصرالدشت برگزار خواهد شد.

مراسم بزرگداشت این پیشکسوت والامقام دفاع مقدس نیز دوشنبه ۲۷ شهریور از ساعت ۱۵/۳۰ تا ۱۷ در حسینه عاشقان ثارالله علیه السلام واقع در بلوار پاسداران برگزار می‌گردد.

پایان پیام/ ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول