اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دانش‌آموزان نیازمند با کوله پشتی مهربانی راهی مدرسه می‌شوند

رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس از اجرای طرح کوله پشتی مهربانی برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت خبر داد.

دانش‌آموزان نیازمند با کوله پشتی مهربانی راهی مدرسه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا جعفری با اشاره به حس زیبای ماه مهر و خرید لوازم تحریر گفت: چه از مدرسه خوشمان بیاید چه خوشمان نیاید، وقتی وارد فروشگاه‌های لوازم تحریر می‌شویم، تنوع و رنگ‌های شاد آنها ما را به یاد خاطرات مدرسه می‌اندازد.

وی افزود: با توجه به گرانی ملزومات مدارس و ناتوانی برخی خانواده‌ها در تهیه آن، اولین فکری که در همان ابتدا به ذهن بیشتر ما می‌رسد، این است که در زمان ما این همه لوازم تحریر رنگارنگ و متنوع نبود اما امروز همه چیز متنوع‌تر و البته بسیار گران‌تر شده‌ است.

او با اشاره به اینکه خرید ملزومات مدرسه یکی از راه‌های انگیزش دانش آموزان برای تحصیل است؛‌ اظهار داشت: همانطور که بیشتر ما در کودکی از خرید وسایل نو ذوق زده می‌شدیم، امروز هم هیچ کودکی نیست که از داشتن یک کیف جدید برای مدرسه خوشحال نشود، اما هزینه‌های خرید این لوازم سال به سال بیشتر می‌شوند و عملا کودکان بیشتری بدون کیف و لوازم تحریر نو و یا حتی کافی راهی مدرسه می‌شوند.

وی با بیان اینکه شاید حتی برخی از دانش‌آموزان بخاطر مسائل مالی از تحصیل باز بمانند، افزود: هزینه های لازم برای ثبت نام و تحصیل دانش آموزان در ایران به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود، اما تمرکز ما علاوه بر ابزار نوشتن به پیگیری امور تحصیلی فرزندان نیازمند نیز معطوف شده است.

وی افزود: یک راه ساده مشارکت در طرح کمپین لوازم تحریر کوله پشتی مهربانی با همکاری کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس  است.  

وی با بیان اینکه هر کدام از ما، تخمین بزنیم که هزینه‌ خرید لوازم تحریر در کلان شهر شیراز  برای یک کودک دبستانی حداقل چند تومان است، گفت: برای براورد قیمت کافی است سری به لوازم تحریر فروشی‌های شهر بزنیم و قیمت برندهای لوازم تحریر مختلف را بررسی کنیم.

جعفری افزود: اولین هدف حس خوبی است که پس از کمک کردن نصیبتان می‌شود، اما تمام ماجرا این نیست، هر چه سطح سواد و آگاهی در جامعه بالاتر رود، شاخص‌هایی مانند آرامش، سرمایه اجتماعی، اعتماد، امنیت، رفاه و … نیز در سطح جامعه بالاتر می‌روند، پس منفعت این کار در نهایت متوجه تمام اعضای جامعه خواهد بود.

وی افزود:  همه می‌توانیم  نقشی در علاقه‌مند کردن یک کودک به درس و ادامه تحصیل او داشته باشیم.

رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس اضافه کرد: قیمت لوازم تحریر به خصوص کاغذ و دفتر در بازار نسبت به گذشته افزایش فراوانی داشته است و با افزایش قیمت لوازم تحریر، تهیه و خرید برای خانواده‌ها به خصوص خانواده‌های کم بضاعت بسیار دشوار و حتی غیرممکن شده است. با نگاه به سایت‌های فروش لوازم تحریر و مغازه‌ها لیستی از لوازم تحریر ضروری و غیرضروری دانش آموزان در مقاطع مختلف و هزینه‌ حدودی خرید آن‌ها تهیه شده است.

وی گفت : اگر شما نیز به دنبال کمک به به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند کشور خود هستید می توانید با کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس ما همراهی کرده و اقدام به خرید لوازم مورد نیاز برای مدرسه کنید.

 خیرین و خیراندیشان می‌توانند کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به آدرس بلوار رحمت ابتدای خیابان آذر پیکان ساختمان جوان تحویل نمایند.

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول