اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

ماجرای اخراج ۳ عضو شورای شهر در عالیشهر

رئیس، نائب رئیس و منشی شورای اسلامی عالیشهر متهم به عدم شرکت در جلسات متعدد شورا، عدم امضا و تصویب هرگونه مصوبه‌ای و به‌تبع آن عدم تصویب تعرفه عوارض محلی و لایحه بودجه شهرداری در موعد مقرر شدند و درنتیجه، رأی شورای حل اختلاف استان بوشهر مبنی بر سلب عضویت دائم آنها به تصویب رسید.

ماجرای اخراج ۳ عضو شورای شهر در عالیشهر

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، نتایج رأی شورای حل اختلاف استان بوشهر عصر روز گذشته پیرامون اختلافات در شورای شهر عالیشهر توسط فرمانداری بوشهر به رئیس این شورا ابلاغ شد که در فضای مجازی استان با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو شد؛ سلب عضویت دائم رئیس و نایب رئیس و منشی شورای اسلامی شهر عالیشهر محتوای این حکم بود.

صدیقه نیک‌روش رئیس شورای اسلامی عالیشهر، مجید حیدری نائب رئیس شورای اسلامی عالیشهر و مهین‌بانو قاسمی منشی و خزانه‌دار شورای اسلامی عالیشهر متهم به عدم شرکت در جلسات متعدد شورا، عدم امضاء و تصویب هرگونه مصوبه‌ای و به طبع آن عدم تصویب تعرفه عوارض محلی و لایحه بودجه شهرداری در موعد مقرر، عدم انجام وظایف قانونی و اخلال در انجام وظایف شورا، رفتار خلاف شؤون اعضای شورا و عدم تصویب مصبات شورای اسلامی برای پروژه‌های عمرانی و حل مشکلات شهری و ... شدند.

جلسه شورای حل اختلاف در حضور استاندار بوشهر، رئیس‌کل دادگستری، دو تَن از نمایندگان مجلس و نماینده شورای استان برگزار شده که پس از ۲۰ روز از ابلاغ این حکم فرصت حق شکایت و اعتراض به متهمان نیز محفوظ است.

شورای شهر ماشین امضای شهردار نیست

صدیقه نیک‌روش رئیس فعلی شورای شهر عالیشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: رأی هیئت قابل اعتراض است هرچند نامه‌ای که به استانداری زده با موضوع انحلال شورا بوده است؛ ما خواستار مستندات از شهرداری بودیم و متأسفانه رئیس شورای قبلی با ما همکاری نمی‌کرد.

رئیس فعلی شورای اسلامی شهر عالیشهر افزود: شورای شهر ماشین امضای شهردار نیست و شهردار باید با ارائه مستندات صحبت کند؛ در همین خصوص شورا ناظر و پیگیر مسائل است قانون به من اجازه رد کردن را داده هرچند من مخالفت نکردم فقط خواستار ارائه مستندات شدم.

وی عنوان کرد: من برای غیبت‌هایی که داشتم نامه و اجازه گرفته‌ام.


سلب عضویت 3 عضو شورای اسلامی شهر عالیشهر

 

مستندات را به نهادهای امنیتی گزارش داده‌ایم

صدرالله اسدیان مطلق رئیس سابق شورای شهر عالیشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: پس از قرار گرفتن خانم نیک‌روش در کنار آقای حیدری و خانم قاسمی‌نسب از آن زمان آن‌ها هیچ مصوبه‌ای را تأیید نمی‌کردند، لوایح شهرداری را بدون پاسخ می‌گذاشتند یا در جلسات شرکت نمی‌کردند یا اگر هم می‌آمدند مصوبات را انجام نمی‌دادند که ما به نهادهای امنیتی نیز گزارش دادیم.

رئیس سابق شورای شهر عالیشهر ادامه داد: چندین بار امام جمعه عالشیهر در خطبه‌های نمازجمعه تذکراتی دادند که مشکل حل شود و این مشکل به‌صورت مصلحتی حل نشد. چون ترکیب ۳ به ۲ بود اقداماتی صورت نمی‌گرفت در نهایت پرونده به هیئت حل اختلاف ارجاع و با حضور همه حرف‌های ما و آن‌ها شنیده شد، مستندات را ارائه دادیم و بعد از جلسات متعدد رأی حاضر ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: برای مثال بودجه ۱۴۰۲ که در بهمن ماه به شورا تقدیم شد، اعضای شورا تأکید می‌کردند که چون امضای شهردار پای این سند است آن را بررسی نمی‌کنیم. سرانجام بودجه ۱۴۰۲ با ورود همه مسؤولین با تاخیر ۴ ماه بررسی شد.

این عضو شورا با بیان اینکه این اختلافات جلوی پیشرفت شهر عالیشهر گرفت توضیح داد: در یک مثال تعرفه عوارض درآمدی را در بعد از زمان قانونی مصوب کردند که رد شد و متاسفانه در حال حاضر شهرداری عالیشهر مصوبه تعرفه درآمدی جدید ندارد.

رئیس سابق شورای عالیشهر در واکنش به اظهارات نیک‌روش رئیس فعلی شورا در خصوص عدم ارائه مستندات عنوان کرد: اصلا این طور نیست. مستندات موجوده. برای نمونه در خصوص آسفالت ورودی شهر عالیشهر پنج بار لایه توسط شهرداری فرستاد شد، کارشناس در جلسه حضور پیدا کرد دلایل منطقی آورده شد که متاسفانه نپذیرفتند و شهر یک سال به بن بست رسید.

رئیس سابق شورای شهر عالیشهر تأکید کرد: سناریوهای توهین به خانواده شهدا توسط ۴ یا ۵ نفر است که در راستای تخریب شهرداری است؛ در همین رابطه با بنیاد شهید شهرستان بوشهر صحبت کرده‌ایم که آن‌ها این توهین‌ها را رد کرده‌اند.

مردم قربانی اختلافات

با این همه حکم شورای اختلاف صادر شده و در ۲۰ روز قابل اعتراض است اما تنها کسی که در این اختلافات ضرر می‌کند مردم عالیشهر خواهد بود.

روزانه مطالبه‌های مختلفی در سامانه فارس‌من در حوزه شهر عالیشهر ایجاد می‌شود که نشان‌گر داشتن مشکلات متعدد در این شهر است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول