اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزرای خارجه آسیای مرکزی در «دوشنبه» + تصاویر

در دیدار وزرای امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی دستور کار پنجمین نشست مشورتی سران کشورهای منطقه که فردا در شهر «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان برگزار خواهد شد، مورد بررسی و توافق قرار گرفت.

دیدار وزرای خارجه آسیای مرکزی در «دوشنبه» + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار وزرای امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی که بعد از ظهر امروز در پایتخت تاجیکستان برگزار شد در مورد دستور کار پنجمین نشست مشورتی سران کشورهای منطقه و فهرست اسناد نهایی را مورد بررسی و تائید قرار دادند.

در این دیدار در خصوص زمینه‌های توسعه همکاری‌های مشترک کشورهای آسیای مرکزی در زمینه‌های مختلف و همچنین مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر صورت گرفت.

در نشست فردای سران آسیای مرکزی موضوعات مختلف و به‌خصوص فرصت‌ها و چشم‌انداز تعاملات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در پایان این نشست قرار است بیانیه مشترک سران آسیای مرکزی، توافقنامه در مورد توسعه حمل و نقل زمینی منطقه‌ای، توافقنامه در مورد سیاست جوانان، مقرار شورای هماهنگ‌کنندگان ملی نشست‌های مشورتی سران آسیای مرکزی و «نقشه راه» در مورد حمایت از بهداشت و سلامت جنعیت در آسیای مرکزی برای سال‌های 2023-2025 به امضا برسد.

شایان ذکر است که همچنین امروز در شهر «دوشنبه» نخستین اجلاس وزرای حمل و نقل منطقه دایر شد که در پایان آن اعلامیه مشترک به امضا رسید. در این اعلامیه بر ضرورت تقویت همکاری‌های حمل و نقلی، ترانزیتی و لوجستیکی بین کشورهای آسیای مرکزی و همچنین با سایر کشورها تاکید شده است.

گفته شده است که گسترش تعاملات در زمینه حمل و نقل و به خصوص ایجاد دهلیزهای حمل و نقل چندوجهی منجر به بهبود روابط و نزدیکی کشورها شده و به رونق اقتصاد و تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی کمک خواهد کرد.

در حاشیه نشست سران منطقه همچنین چندین برنامه‌های دیگر، از جمله همایش اقتصادی منطقه‌ای، نشست روسای دانشگاه‌های منطقه، نشست پژوهشگران منطقه، همایش جوانان منطقه، نمایشگاه تولیدکنندان آسیای مرکزی، نمایشگاه نقاشی منطقه، نمایش غذاهای ملی منطقه و غیره انجام خواهد شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول