اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جذب ۵۹۷ معلم جدید در مدارس سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از جذب ۵۹۷ معلم جدید در مدارس استان سمنان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با جذب این تعداد معلم، بخشی از کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش سمنان رفع شود.

جذب ۵۹۷ معلم جدید در مدارس سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدجمال وزیری‌محبوب، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان صبح امروز در نشست ستاد پروژه مهر استان سمنان اظهار کرد: ۴۷ درصد از دانش‌آموزان متوسطه دوم استان سمنان در شاخه فنی ‌و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند و این میزان از میانگین دانش‌آموزان مشغول به تحصیل کشور در شاخه فنی ‌و حرفه‌ای و کاردانش بیشتر است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۳۳ هزار و ۸۵۸ نفر دانش‌آموز از مقطع پیش‌دبستانی تا پایه دوازدهم در استان سمنان تحصیل می‌کنند، عنوان کرد: این تعداد دانش‌آموز در یک هزار و ۱۹۸ مدرسه و پیش‌دبستانی استان سمنان مشغول به تحصیل خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۲۰۰ فرهنگی در مدارس سراسر این استان کار آموزش به دانش‌آموزان را بر عهده دارند، از جذب ۵۹۷ معلم جدید در مدارس استان سمنان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با جذب این تعداد معلم بخشی از کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش سمنان رفع شود.

وزیری‌محبوب خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذشده در مهر امسال، کلاس درس خالی از معلم در استان سمنان نخواهیم داشت و استفاده از معلمان حق‌التدریس شاغل و بازنشسته راه‌حل کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی جاری است.

وی با اشاره به اینکه ضریب پوشش تحصیلی در مدارس استان سمنان بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: این آمار در مقطع ابتدایی در دوره اول و دوم ۹۹.۸ درصد است؛ ضمن اینکه ضریب پوشش تحصیلی در متوسطه دوره اول ۹۶.۶۷ و در متوسطه دوره دوم ۹۱.۵ درصد است که آمار مطلوبی محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه برای پروژه مهر امسال ۶۰ میلیارد ریال اعتبار به نهاد تعلیم و تربیت این استان با اولویت مدارس دولتی عادی اختصاص یافته است، از نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در همه مدارس استان سمنان خبر داد.

وزیری‌محبوب عنوان کرد: سال تحصیلی جدید با شعار «مهر مهدوی، معلم تمدن‌ساز، مدرسه صالح» و با رویکرد تقویت و ارتقای کیفیت آمورشی و تربیتی مدارس دولتی عادی آغاز می‌شود.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول