اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

کتاب «دروغ زن، زندگی آزادی» سند مظلومیت جمهوری اسلامی است

گردآورنده کتاب «دروغ زن، زندگی آزادی» گفت: پژوهش‌ خبرگزاری فارس بر روی بی‌بی‌سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و من و تو در یک بازه زمانی 47 روزه نشان داد که آن‌ها بیش از ۳۸ هزار دروغ منتشر کرده‌اند.

کتاب «دروغ زن، زندگی آزادی» سند مظلومیت جمهوری اسلامی است

حمیدرضا تاجی­ گردآورنده کتاب «دروغ زن زندگی آزادی» که توسط خبرگزاری فارس منتشر شده است، در گفت­‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا گفت: اغتشاشات سال گذشته با اتفاقات مشابه قبل از آن‌که در ایران رخ‌داده بود متفاوت بود؛ در سال ۱۴۰۱ یک برنامه‌ریزی و اتحاد همه‌جانبه شکل‌گرفت که جبهه رسانه‌ای مقابل ما، فقط رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌ زبان و حتی پیاده نظام آن‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نبودند، بلکه رسانه‌های شناسنامه‌دار غربی و آمریکایی هم وارد میدان شدند.

وی افزود: در این فضا، خبرنگاران متعهد کشور شب و روز، تلاش کردند و یک‌به‌یک این شایعات، دروغ‌ها و از همه مهم‌تر کشته‌های دروغین را پاسخ دادند و مشت دشمنان را باز کردند.

 

 

تاجی که دبیری گروه شبهه و شایعه خبرگزاری فارس را نیز بر عهده دارد، ادامه داد: شدت این دروغ‌ها به حدی زیاد بود که لزوم جمع‌آوری این شایعات را در قالب یک کتاب دوچندان می‌کرد، به‌ عنوان‌ مثال، یکی از پژوهش‌های انجام‌شده توسط مرکز افکارسنجی خبرگزاری فارس بر روی ۵ شبکه ضدایرانی (بی‌بی‌سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و من و تو) و صفحات مجازی آن‌ها در بازه زمانی ۲۳ شهریور تا ۹ آبان (۴۷روز) نشان داد که این ۵ رسانه فارسی‌زبان، بیش از ۳۸ هزار دروغ را درباره حوادث سال ۱۴۰۱ ایران منتشر کرده‌اند. مجموعه این دروغ‌ها و کشته‌سازی‌ها، سند دیگری از مظلومیت جمهوری اسلامی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره ساختاربندی محتوای کتاب گفت: در حقیقت کتاب «دروغ زن، زندگی آزادی»گردآوری تولیدات تحقیقی گزارشگران و خبرنگاران فارس است که در ۳ فصل و ۲۳۸ صفحه گردآوری‌شده و انتشارات خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده است.

گردآورنده کتاب «دروغ زن، زندگی آزادی» افزود: در فصل نخست به ماجرای کشته سازی‌های ضدانقلاب به‌طور کامل پرداخته‌ایم. در این فصل می‌خوانیم که چگونه جریان رسانه‌ای ضدانقلاب بیش از ۴۵ هم‌وطن را که عمدتاً از جوانان کشور بودند، به‌عنوان کشته اغتشاشات جا زد.

وی تصریح کرد: در فصل دوم این کتاب به دروغ‌های شاخ‌دار جریان اپوزیسیون پرداخته‌ شده است؛ دروغ‌هایی که برای درگیر کردن افکار عمومی، ناامیدی مردم و فاصله انداختن بین مردم و مسئولان ساخته و در شبکه‌های اجتماعی داغ شد. بخش مهم دیگر کتاب به بررسی عملکرد ۵ رسانه بی‌بی‌سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و من و تو و صفحات مجازی آن‌ها اشاره دارد.

تاجی خاطرنشان کرد: آتش‌بیاران معرکه، عنوان فصل سوم این کتاب است که به بررسی فعالیت‌های سلبریتی‌هایی پرداخته که یا با انتشار اخبار دروغ در آتش اغتشاشات دمیدند یا سعی در همراه کردن جامعه هنری و ورزشی جهان علیه نظام جمهوری اسلامی داشتند.

برای خرید این کتاب می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول