اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جمع‌آوری ۹۷ متکدی و معتاد متجاهر در گنبدکاووس

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج مرحله طرح جمع‌آوری متکدیان اجرا و ۹۷ نفر از متکدیان و معتادان متجاهر در گنبدکاووس جمع‌آوری شدند.

جمع‌آوری ۹۷ متکدی و معتاد متجاهر در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، محمود پیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: حجم گسترده‌ای از متکدیان، کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر در گنبدکاووس متعلق به شهرهای همجوار است و گنبدکاووس نه تنها در حوزه بهداشت و درمان و دیگر حوزه‌ها، بلکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز بار شهرهای همجوار را به دوش می‌کشد.

وی تصریح‌کرد: با توجه به افزایش تعداد متکدیان و معتادان متجاهر در گنبدکاووس، از ابتدای امسال تاکنون پنج طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان،کارتن‌ خواب‌ها و معتادان متجاهر در گنبدکاووس اجرا شد و در این طرح‌ها ۹۷ نفر از این جامعه هدف جمع‌آوری و ساماندهی شدند‌.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: از این تعداد ۳۹ نفر متکدی خانم  و ۳۱ نفر سالمند و یا اطفال زیر ۱۲ سال بودند که بانوان به مرکز ماده ۱۶ زنان  معرفی شدند.

وی راه‌اندازی مجتمع اردوگاهی را برای جمع‌آوری و ساماندهی این جامعه هدف ضروری دانست و گفت: این مجتمع می‌تواند در جمع‌آوری،ساماندهی،غربالگری و آموزش رایگان حرفه و مشاغل توسط فنی و حرفه‌ای کمک شایانی نماید.

پیری فرهنگ غلط حاکم بر جامعه در کمک به متکدیان را عامل اصلی افزایش متکدیان برشمرد و بیان‌کرد: متاسفانه متکدیان از روش‌های دروغین برای جریحه‌دار کردن احساسات مردم در کمک خود استفاده می‌کنند و با توجه به فرهنگ غلط حاکم بر جامعه که عموما به این افراد در سرچهارراه‌ها و یا در خیابان‌ها کمک می‌شود تعداد آنها رو به افزایش است‌.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول