اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

واکنش وزیر علوم به ادعای اخراج اساتید از دانشگاه‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هیچ موقع یک دانشگاه به ناحق و به صورت غیرقانونی عذر سرمایه‌های ارزشمند خودش را نمی‌خواهد و استادان دانشگاه افتخارآفرینان جامعه هستند.

واکنش وزیر علوم به ادعای اخراج اساتید از دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره ادعای اخراج اساتید از دانشگاه‌‌ها، گفت: طبیعی است یک عضو هیأت علمی علاوه بر نظم و انضباط آموزشی باید نظم و انضباط اداری، پژوهشی و فرهنگی را هم رعایت کند. 

وی افزود: دانشگاه‌ها مستقل هستند و اعضای هیأت علمی را در هیأت اجرایی جذب‌شان بررسی می‌کنند، براساس گزارشاتی که از گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها می‌آید تصمیماتی اتخاذ می‌کنند؛ بنابراین طبیعی است اگر یک عضوی احساس کند که ظلمی در حقش شده، قانون مسیرش را باز گذاشته و می‌تواند با مراجعه به قانون تقاضای تجدیدنظر بدهد و تجدیدنظر هم از مراجع قانونی خودش پیگیری و سعی می‌شود هم به منافع فردی و هم به منافع ملی توجه شود.

* دانشگاه‌ها به ناحق عذر هیچ استادی را نمی‌خواهند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: واقعاً اینطور که به اخراج اساتید در فضای مجازی پرداخته شده، اینگونه نیست و هیچ موقع یک دانشگاه به ناحق و به صورت غیرقانونی عذر سرمایه‌های ارزشمند خودش را نمی‌خواهد، استادان دانشگاه افتخارآفرینان جامعه هستند. همه توفیقاتی که امروز در کشور داریم و به آنها می‌بالیم نتیجه بروندادهای دانشگاه‌ها است که همه از اساتید، دانشمندان و دانش‌آموختگان دانشگاهی هستند که در دستگاه‌های اجرایی و صنایع مختلف حضور پیدا می‌کنند و خروجی آنها اتفاقاتی می‌شود که جمهوری اسلامی به آنها می‌بالد؛ بنابراین هیچ موقع علاقمند نیستیم که به اساتیدمان بی‌احترامی و ظلم شود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول