اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزارت خارجه آمریکا صدور معافیت برای انتقال وجوه ایران را تأیید کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا صدور معافیت تحریمی برای انتقال وجوه ایران از کره جنوبی به قطر را تأیید کرد.

وزارت خارجه آمریکا صدور معافیت برای انتقال وجوه ایران را تأیید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزارس فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه صدور معافیت‌های تحریمی برای انتقال وجوه ایران از کره جنوبی به قطر را تأیید کرد.

پیش از این وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده بود دولت بایدن با صدور یک معافیت تحریمی به بانک‌ها اجازه داده ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های آزادشده ایران را بدون بیم از تحریم‌ها از کره جنوبی به قطر منتقل کنند. 

سی‌ان‌ان نوشته بود آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای به کنگره که نسخه‌ای از آن به رویت سی‌ان‌ان رسیده تأیید کرده که آمریکا مجوز استفاده از این وجوه برای کالاهای بشردوستانه را تأیید کرده است. 

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأیید کرد که معافیت‌های امضاشده توسط آنتونی بلینکن برای امکان‌پذیر کردن انتقال پول ایران از حساب‌های بانکی کره جنوبی به حساب‌های بانکی در قطر است. 

وی با بیان اینکه این پول برای خرید کالاهای بشردوستانه استفاده می‌شود گفت که هدف از این کار آزاد کردن پنج زندان آمریکایی از ایران است. 

ادعای این مقام آمریکایی بعد از آن مطرح شد که سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه‌ای با شبکه ان‌بی‌سی گفت که این دارایی‌ها  صرف مردم ایران خواهد شد. 

رئیس‌جمهور ایران گفت: «این پول برای آن نیازها صرف خواهد شد و دولت ایران درباره نیازهای مردم ایران تصمیم خواهد گرفت.

متیو میلر ادعا کرد: «وزارت خزانه‌داری بر استفاده از این وجوه نظارت دقیق خواهد داشت. ما بر نحوه مصرف آنها نظارت خواهیم داشت و قادر خواهیم بود نحوه استفاده از آنها را تحت نظر بگیریم.»

 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول