اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تولید ۸۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی و دامی توسط زندانیان خراسان رضوی

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان استان خراسان رضوی از تولید و عرضه بیش از ۸۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی و دامی توسط زندانیان استان خبر داد.

تولید ۸۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی و دامی توسط زندانیان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پوستچی اظهار کرد: با توجه به اولویت ابلاغی سازمان زندان ها مبنی بر ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای زندانیان و همچنین جذابیت صنعت کشاورزی و دامداری و تمایل زندانیان برای فعالیت در این حوزه، ضمن امکان سنجی علمی و بررسی منابع از نظر استعداد اراضی کشاورزی در اختیار زندان ها، زمینه تولید محصولات مختلف کشاورزی و دامی با توجه به شرایط اقلیمی هر شهرستان برای زندانیان علاقه مند فعالیت در این صنعت فراهم شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون زندانیان خراسان رضوی پس از طی دوره های آموزشی تخصصی با اشتغال در مزارع، گلخانه ها و مجتمع های کشاورزی و دامداری وابسته به زندان های استان ۲۴۰ تن انواع محصولات کشاورزی شامل گندم، جو، یونجه، گیاهان دارویی، صیفی جات، زعفران،‌ تخم آفتابگردان و ۵۶۰ تن شیر و فرآورده های لبنی تولید کرده اند که پس از فرآوری و آماده سازی به بازار مصرف عرضه شده است.

پوستچی در ادامه ابراز امیدواری کرد، با برنامه ریزی هدفمند، حمایت بیشتر بخش دولتی و مشارکت بخش خصوصی در استفاده از ظرفیت نیروی انسانی موجود در زندان های استان علاوه بر کاهش هزینه ها برای تولید کنندگان، زمینه اشتغال و کسب درآمد برای زندانیان و خانواده آنان بیش از گذشته فراهم می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول