اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

حل و فصل مسائل ترانزیتی در پایانه مرزی دوغارون با همکاری طرف افغانستانی

مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: مسائل مربوط به تردد کامیون ها در گذرگاه مرزی دوغارون-اسلام قلعه با همکاری طرف افغانستانی حل و فصل خواهد شد.

حل و فصل مسائل ترانزیتی در پایانه مرزی دوغارون با همکاری طرف افغانستانی

اسماعیل پورعابد در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: در یک جلسه ملاقات مرزی که بین مسئولان نهادهای مستقر در مرز دوغارون ایران و اسلام قلعه افغانستان برگزار شد، مسائل مربوط به تردد کامیون های ترانزیتی و جریان انتقال کالا در این معبر زمینی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر پایانه مرزی دوغارون افزود: در این ملاقات مرزی که مسئولان پایانه مرزی دوغارون، گمرک دوغارون و هنگ مرزی تایباد و نیز مسئولان گمرک اسلام قلعه، پلیس مرزی اسلام قلعه و اداره حمل و نقل (ترانسپورت) اسلام قلعه حضور داشتند؛ هر یک از طرف های ایرانی و افغانستانی دیدگاه های خود را پیرامون ترانزیت میان دو کشور بیان کردند.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مطرح شده این بود که رانندگان ایرانی پس ورود و خروج از گمرک اسلام قلعه در افغانستان، می توانند پس از ۱۰ روز مجدد وارد خاک این کشور شوند و باعث محدودیت برای ناوگان حمل و نقل می شود.

پورعابد بیان کرد: طرف افغانستانی هم با جویا شدن این مسئله و نتایج آن از جمله معطلی کامیون ها در مرز، نسبت به اصلاح این اقدام تلاش می کند و به زودی این محدودیت زمانی تغییر خواهد کرد.

مدیر پایانه مرزی دوغارون خاطرنشان کرد: روزانه بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ کامیون در این پایانه مرزی میان ایران و افغانستان تردد می کنند و فرایند صادرات، واردات و ترانزیت کالا را انجام می دهند.

پایانه مرزی دوغارون تایباد در شرق خراسان رضوی در فاصله ۱۳۰ کیلومتری هرات افغانستان و ۲۵۰ کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد.

پایان پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول