اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

استان سمنان؛ در مسیر جهانی شدن

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: استان سمنان در مسیر جهانی ‌شدن است.

استان سمنان؛ در مسیر جهانی شدن

 به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ظهر امروز در ششمین جلسه شورای اداری استان سمنان اظهار کرد: جاده ابریشم میراث و هدیه گذشتگان است و حالا سمنان به‌عنوان پایتخت راه ابریشم در کشور ایران و نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المللی شهرهای عضو جاده ابریشم است که فرصتی طلایی برای جهانی ‌شدن استان سمنان و رشد و توسعه این استان در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگی، علمی و ... است.

وی افزود: برای توسعه گردشگری و جذب گردشگران، نرم‌افزار جامع گردشگری و معرفی استان سمنان با نام پارکوپولو که دارای بیش از ۶ هزار محتوا است با استفاده از ظرفیت جوانان بومی این استان تهیه ‌شده است و در هفته گردشگری به‌صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در رویداد اتحادیه بین‌المللی شهرهای عضو جاده ابریشم نام استان سمنان در کنار 58 شهر و ۲۶ کشور دیگر مطرح شده و به‌عنوان یک برند گردشگری پا به عرصه جهانی گذاشت و با برنامه‌ریزی، همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی باید برای کسب بیشترین منافع تلاش کرد.

کرم‌زاده برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران در دهه آخر ماه صفر گفت: در دهه آخر ماه صفر افتخار میزبانی و خادمی زائران و مسافران امام هشتم (ع) را در استان سمنان داریم و در این راستا با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ۴۰ موکب در مسیر ۶۵۰ کیلومتری تهران تا خراسان رضوی در استان سمنان برپا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: ساماندهی سرویس‌های بهداشتی با هدف رفاه حال مسافران در دستور کار است.

ششمین جلسه شورای اداری استان سمنان به ریاست استاندار سمنان و با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، اعضای شورای تأمین استان، فرمانداران و مدیران کل ستادی و اجرایی استان در استانداری سمنان برگزار شد.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول