اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وزیر کشور: موافق توسعه صنعتی مازندران هستیم

وزیر کشور با بیان اینکه صنعت سبز صنعت شناخته شده است و من با صنعت سازگار با محیط زیست حتما موافق هستم، گفت: باید توسعه صنعتی و صنایع تبدیلی و صنعت سبز تعریف شود و همه استانداردها رعایت شود و دولت حامی توسعه صنعتی استان براساس صنعت سبز است.

وزیر کشور: موافق توسعه صنعتی مازندران هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمد وحیدی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری استان مازندران اظهار کرد: در استان مازندران مسائل مختلفی وجود دارد، ظرفیت‌های استان بی‌نظیر یا کم‌نظیر بوده که می‌تواند اقتصاد کشاورزی و دریا پویایی داشته باشد.

وزیر کشور،گفت: زنجیره ارزش راهبردی در استان مازندران به راحتی قابل شکل‌گیری است و وقتی تعریف شود از چند جهت بسیار ارزشمند است که هم می‌تواند درون استان، استان‌های همجوار و حتی تا کشورهای همسایه هم تسریع داده شود.

وی ادامه داد: صادرات‌محوری یکی از امتیازات استان است و این موضوع نیاز به مسائل اساسی است در اقتصاد دریا محور باید جریان مستمر صادراتی ایجاد شود برای توسعه صادرات نیاز به تولید انبوه داریم و بتوانیم شفافیت و استانداردسازی در دستور کار قرار گیرد.

وزیر کشور با اشاره به سفر استاندار به روسیه،گفت: اقدامات خوبی در این سفر انجام شده و به همه استانداران توصیه کردیم که این سفر در برنامه کاری آنها قرار گیرد.

وی ادامه داد: انعقاد قرارداد با ۱۲۸ فروشگاه در روسیه بسیار حائز اهمیت است و باید برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه انجام شود.

وحیدی درباره درخواست استاندار مازندران برای تامین کشتی برای رونق فعالیت‌های دریایی در استان گفت: بنده از این موضوع حمایت می‌کنم و نسبت به تامین زیرساخت‌ها با مسؤولان استانی همراهی می‌کنم.

وی اضافه کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای صادرات تامین شود، مازندران از حیث توسعه صادرات ظرفیت مناسبی دارد و اگر به درستی انجام شود روند توسعه سرمایه‌گذاری به نتیجه می‌رسد.

وزیر کشور یادآور شد: استان مازندران باید یک الگو مناسبی برای فعال‌سازی ظرفیت‌ها باشد، انگیز و همت در بین مسؤولان استانی وجود داشته دارد و نباید موقعیت‌های ایجاد شده را از دست داد.

وی در ارتباط با ایجاد صنعت،گفت: صنعت سازگار با محیط زیست به عنوان یک موضوع اساسی در جهان مطرح و جا افتاده است، دولت موافق صنعت بوده و اگر صنعت سبز باشد و دولت حامی توسعه صنعتی استان براساس صنعت سبز است و حتما در محیط زیست همکاری لازم را دارند و به دنبال مانع‌تراشی نیستند.

وحیدی خاطر نشان کرد: در توسعه صنعت باید برندسازی مناسبی انجام شود و از ظرفیت‌های ارزشمند به خوبی استفاده شود.

وی درباره روند تولید محصولات لبنی، گفت: مازندران ظرفیت تولید هاب لبنی کشور را دارد و باید از این محصول به خوبی استفاده کرد، محصولات لبنی استان می‌تواند به عنوان هاب صادراتی مطرح شود.

وزیر کشور درباره تولید مرغ در استان و به عنوان یکی از استان تامین کننده مرغ تهران،گفت: این ظرفیت قابل توسعه است و به شرط اینکه کل زنجیره در استان راه‌اندازی شود.

وی در ارتباط با توسعه شهرک گلخانه‌ای در استان،گفت: این شهرک با هدف توسعه صادرات باید پیگیری شود و باید برنامه‌ریزی مناسبی برای استاندارد سازی تولیدات باغی انجام شود.

وحیدی یادآور شد: اینکه ظرفیت‌ها استان به بهترین نحو باید مورد استفاده قرار گیرد موضوع اساسی و استاندار هم در حال پیگیری است.

به گزارش فارس، وی با اهدا کلید سه واحد مسکونی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مازندران اظهار کرد: تامین مسکن از موضوعات مهم و مورد تاکید دوبت است، بهزیستی و کمیته امدادامام خمینی در تامین مسکن مددجویان تلاش های موثری داشتند که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به اینکه سامانه خدمات الکترونیک بومی استان مازندران یک سامانه مهم برای دولت است، گفت: با افتتاح این سامانه بهره‌وری افزایش، بروکراسی کاهش و فساد اداری از بین خواهد رفت جای قدردانی دارد که در استان به این نکات توجه می‌شود. 

پایان پیام/۸۶۰۰۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول