اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مجلس در بودجه به معنای واقعی از کشاورز و تولید حمایت کند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید مجلس کمک کند در بودجه سال آینده شرایط را تغییر دهیم و به معنای واقعی از کشاورز و تولید حمایت کرده و امور را تسهیل کنیم.

مجلس در بودجه به معنای واقعی از کشاورز و تولید حمایت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان محمدعلی نیکبخت ظهر امروز در نشست مشترک با کشاورزان با بیان اینکه بنده شرمنده کشاورزان هستم که با وجود مشکلات بسیار و در این شرایط سخت در عرصه تولید کار می‌کنند اظهار کرد: به تمام کشاورزان که بخش عمده نیاز کشور را تامین می‌کنند خداقوت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه همدان در بخش تولید محصولات کشاورزی استان برجسته‌ای است گفت: همدان در هفت محصول رتبه اول تا هفتم را دارد که نشان از ظرفیت‌های بسیار آن دارد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: همه همکاران در وزارت جهاد کشاورزی موظفند با توجه به مسئولیتی که در اسناد بالادستی دارند و در سیاست های ابلاغی رهبری نیز اعلام شده از کشاورزان حمایت کنند.

وی با بیان اینکه مسوولیت تامین غذا به عهده کشاورز است که کار بسیار سختی است افزود: حتما باید نگاه همه بخش‌های حاکمیت اعم از مجلس، دولت و همه دستگاه‌ها تامین معیشت مردم باشد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید مجلس کمک کند در بودجه سال آینده شرایط را تغییر دهیم و به معنای واقعی از کشاورز و تولید حمایت کرده و امور را تسهیل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای دانش‌بنیان شدن کشاورزی باید مسائل را آموزش و ترویج کنیم تاکید کرد: سال گذشته اعتبارات آب و خاک به عنوان زیرساخت و زیربنای کار کشاورز بیش از ۷ هزار میلیارد تومان بوده که در سال جاری ۳ هزار میلیارد تومان شده است.

نیکبخت اضافه کرد: اعتبارات ۴ هزار میلیارد تومان سال گذشته آبخیزداری با وجود اهمیت آن در سال جاری به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

پیشرفت ۴۰ تا ۹۰ درصدی ۵ هزار و ۳۰۰ طرح صنایع تبدیلی در کشور

وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۳۰۰ طرح صنایع تبدیلی ـ تکمیلی در کشور از ۴۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است افزود: اگر این تعداد طرح به نتیجه برسد از خام‌فروشی چیزی حدود ۳۰ میلیون تن محصول کشاورزی جلوگیری خواهد شد و با فراوری محصولات برندسازی و صادرات و در نهایت ثروت خلق رقم خواهد خورد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه متاسفانه کارهای مغفول و عقب مانده در کشور داریم اظهار کرد: دلیل این مسئله آن است که وزارت جهاد کشاورزی و کشاورز واقعا مظلوم واقع شده اما نگاه رهبر معظم انقلاب این نیست و بر حمایت از آنها تاکید دارند.

وی تاکید کرد: طبق فرامین رهبر انقلاب، رضایت مردم با رسیدگی به معیشت مردم محقق می‌شود و معیشت هم در رونق بخش کشاورزی است.

نیکبخت با بیان اینکه باید نسبت به فرامین رهبر انقلاب دقت کرده و به آن عمل کنیم گفت: بنده در دولت‌های مختلف کار کرده‌ام اما هیچ رئیس جمهوری را به اندازه آیت‌الله رئیسی ندیدم که دل بسوزاند و صادق و پاکدست در گفتار و کردار باشد.

اولویت وزارت جهاد کشاورزی سرمایه‌گذاری در شیلات است

وی افزود: فرصت بسیاری در این بخش داریم اگر با همین امکانات از منابع پایه و از نگاه علمی بهره ببریم ظرفیت تولید را بیش از آنچه موجود است بالا خواهیم برد که امیدواریم مجلس در این زمینه کمک کند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: فرصت‌های بی‌نظیری در حوزه شیلات داریم که هیچ حوزه‌ای در اقتصاد ملی به اندازه شیلات فرصت سرمایه‌گذاری ندارد بر همین اساس اولویت وزارت جهاد کشاورزی سرمایه‌گذاری در شیلات است.

وی ضمن اینکه اولویت دوم وزارت را صنایع تبدیلی ـ تکمیلی دانست که تولید و تولیدکننده را نجات می‌دهد بیان کرد: در شهریورماه روزانه ۶۰ هزار تن گوجه فرنگی برداشت می‌شود در حالی که تنها ۷ هزار تن آن به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود و روزانه ۲ تا ۳ هزار تن هم صادر می‌شود بنابراین ۵۳ هزار تن آن روی دست می‌ماند اگر صنایع تبدیلی نبود از بین می‌رفت.

دنبال فعال کردن مرغداری‌های نیمه‌فعال کشور هستیم

نیکبخت با تاکید بر اینکه کل تسهیلات بخش کشاورزی ۹۰۰ میلیارد تومان یارانه است که با منابع بانک ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان می‌شود گفت: در کارهای زیرساختی در حوزه آب و خاک جلوتر از آبخیزداری هستیم پس اولویت بعدی وزارتخانه توجه به آبخیزداری و آبخوانداری با مشارکت مردم است.

وی در ادامه با اشاره به حل مشکلات پیش آمده در مباحث ارزی در واحدهای تولیدی دام و طیور اظهار کرد: این مسائل حل شده و عقب ماندگی این حوزه در حال پیگیری برای به‌روزرسانی است، انشاءالله به زمانی برسیم که ذخایر استراتژیک را برای زمان اضطراری تامین کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی سامانه بازارگاه را مفید خواند و با تاکید بر سالم‌سازی آن بیان کرد: پیگیر رفع نواقص سامانه هستیم ضمنا آن دسته از واحدهایی تولیدی که با تعاونی‌ها و اتحادیه برای خرید نهاده‌ها همکاری کنند در فروش محصولات به آنها کمک خواهیم کرد.

وی در ادامه سخنانش مصرف روزانه مرغ گرم را ۸ هزار تن و گوشت قرمز را ۳ هزار تن در کشور دانست و گفت: باید در داخل نیازهای غذایی خود را تامین کنیم چراکه درایت و نیرو و توان آن را داریم .

نیکبخت با بیان اینکه ما کشوری هستیم که در شرایط سخت کارهای بزرگتر از این هم انجام دادیم بیان کرد: دنبال فعال کردن مرغداری‌های نیمه‌فعال کشور هستیم.

پایان پیام/ ۸۹۰۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول