اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

دلیل ناله و گریه بلند امام حسن(ع) به روایت علوی تهرانی+فیلم

حجت‌الاسلام علوی تهرانی گفت: زمانی که امام حسن(ع) یادش می‌افتاد نامه عمل را باید به دست خداوند بدهند، با صدای بلند ناله می‌زد و گریه می‌کرد. اینقدر با صدای بلند گریه می‌کرد که بیهوش می‌شد.

دلیل ناله و گریه بلند امام حسن(ع) به روایت علوی تهرانی+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی سخنران مذهبی و استاد اخلاق در سخنرانی به مناسبت شهادت امام حسن(ع) اظهارداشت: امام سجاد(ع) می‌فرماید: «اِنَّ الْحَسَنَ علیه السلام کانَ اِذا ذَکَرَ الْبَعْثَ وَ النُّشُورَ بَکی وَ اِذا ذَکَرَ الْمَمَرَّ عَلَی الصِّراطِ بَکی؛ امام مجتبی علیه‌السلام وقتی برانگیخته شدن و حشر و نشر قیامت و گذشتن از پل صراط را به یاد می‌آورد، گریه می‌کرد.»

عبور از پل صراط ۳ هزار سال طول می‌کشید

وی افزود: صراط پلی روی جهنم است که انسان‌ها همه باید از آن عبور کنند که عده‌ای از آن سقوط می‌کنند و عده‌ای عبور می‌کنند. این پل اول بسیار گرم است و دوم بسیار باریک و سوم بسیار تیز است. این پل بسیار تاریک است و بسیار لغزنده است و سربالایی دارد. عبور از این پل براساس روایات ۳ هزار سال به طول می‌انجامد. امام مجتبی به خاطر این گذر گریه می‌کرد، حال من و تو به چه چیزی دل‌خوش کرده‌ایم و با کدام عمل بناست از آن عبور کنیم، مشخص نیست.

امام حسن(ع) مثل انسان مارگزیده به خود می‌لرزید

علوی تهرانی گفت: در ادامه روایت داریم زمانی که امام حسن(ع) یادش می‌افتاد که نامه عمل را باید به دست خداوند بدهند، دیگر گریه نمی‌کرد بلکه با صدای بلند ناله می‌زد و گریه می‌کرد. اینقدر با صدای بلند گریه می‌کرد که بیهوش می‌شد. زمانی که یاد بهشت و جهنم می‌افتاد مثل انسان مارگزیده به خود می‌پیچید و می‌لرزید و وحشت می‌کرد که نکند وارد جهنم شویم.

فیلم این سخنرانی را ببینید:

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول