اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تکرار ضرب و شتم محیط‌بانان این‌بار در جنگل‌های بابل + عکس

فرمانده یگان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: قاچاقچیان چوب دو نفر از جنگل‌بانان روستای دیوا منطقه بندپی غربی بابل را مورد ضرب و شتم قرار دادند که در این حادثه دست جنگل‌بانان منطقه صدمه جدی دید.

تکرار ضرب و شتم محیط‌بانان این‌بار در جنگل‌های بابل + عکس

مجید ذکریایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران از ضرب و شتم جنگل‌بانان روستای دیوا منطقه بندپی غربی بابل خبر داد و اظهار کرد: در این حادثه دست دو نفر از جنگل‌بانان منطقه صدمه جدی دید.

فرمانده یگان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: علت این درگیری‌ها و تمکین نکردن از ماموران صیانت و حفاظت از جنگل‌‌ها این بوده که مجازات بازدارنده نیست.

ذکریایی بیان کرد: براساس قوانین موجود پرونده جرایم برای افراد متخلف به‌ویژه در حمل چوب‌آلات به تعزیرات ارجاع شده و در این زمینه جریمه پایینی هم در نظر گرفته می‌شود، بازدارندگی لازم را ندارند که باید با اصلاح قوانین قاچاق چوب هزینه را برای متخلفان بالا ببریم.

وی با تاکید بر اینکه تشدید مجازات و جرایم سنگین حتما بازدارنده خواهد بود، خاطرنشان کرد: لازم است از دولت، مسؤولان سازمان جنگل‌ها و نمایندگان مجلس لایحه‌ای از سوی دولت به‌منظور اصلاح و بازنگری قانون قاچاق به چوب تقدیم مجلس شود تا این دسته از متخلفان با شدیدترین برخورد مجازات شوند.

فرمانده یگان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: موضوع دیگر اینکه برخی از نیروهای ما قراردادی هستند و رابطه کار و کارگری با شرکت دارند و به این دلیل که ضابط نیستند نمی‌توانیم نسبت به تجهیز مأموران به سلاح و ادوات دفاع شخصی  اقدام کنیم و با توجه به اینکه غالبا در جنگل تنها هستند از سوی قاچاقچیان مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند و در این راستا هم امیدواریم قوانین بازنگری شود و این نیروها را در لیست ضابط قضایی قرار دهیم.

ذکریایی با اعلام اینکه متخلف با نام «ا ـ ت شب» گذشته دستگیر شد، گفت: با حکم قاضی این فرد روانه زندان شد و پرونده جنگل‌بانان درحال بررسی است.

به گزارش فارس، از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۱ نفر از جنگل بانان در مقابله با قاچاقچیان دچار آسیب‌دیدگی و جراحت شدند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول