اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جزیره هرمز‌ نیازمند ایجاد و توسعه فضاهای فرهنگی

جزیره هرمز با حدود هفت هزار نفر‌جمعیت ساکن و چند هزار نفر دانشجو و نیز ورود تعداد قابل توجه گردشگران، شهری است که نیازمند ایجاد و توسعه فضاهای فرهنگی است.

جزیره هرمز‌ نیازمند ایجاد و توسعه فضاهای فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد رنجبری از فعالان فرهنگی جزیره هرمز صبح امروز در گفت و گویی رسانه ای اظهار کرد: جزیره هرمز‌ نیازمند ایجاد و توسعه فضاهای فرهنگی است و این مهم رسالتی بر دوش مسؤولان برای توجه به این جزیره شهید پرور است.

به گفته وی، جزیره هرمز با حدود هفت هزار نفر‌جمعیت ساکن و چند هزار نفر دانشجو و نیز ورود تعداد قابل توجه گردشگران، شهری است که نیازمند ایجاد و توسعه فضاهای فرهنگی مانند کتابخانه عمومی، سالن نمایش و سینما و موزه و ... است تا هم کارکردهای فرهنگی خود را تقویت و هم در عین حال بتواند از ظرفیت های فرهنگی خود به منظور جلب گردشگر استفاده کند.

رنجبری به بهبود شرایط آب و هوایی در جزیره هرمز در نیمه دوم سال اشاره و افزود: جمعیت جوان جزیره هرمز یک توانمندی ها و قابلیت های مهمی در حوزه فرهنگی دارند که در صورت توجه و آموزش و هدایت مناسب می توانند در کشور به عنوان هنرمندان شاخص ملی بدرخشند.

این فعال فرهنگی جزیره هرمز عنوان داشت: هر چند یک کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سال‌هاست در جزیره فعالیت دارد و یک بخشی از مجتمع فرهنگی به کتابخانه عمومی اختصاص یافته ولی این میزان به هیچ عنوان کفاف جمعیت جزیره را نمی دهد. سالهاست که فعالان فرهنگی جزیره کمبود شدید فضای کتابخانه عمومی،  کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  نبود سالن نمایش و سینما، نبود موزه جامع ( هر چند به همت تعدادی  از جوانان فعال فرهنگی موزه ای در جزیره راه افتاد که بعلت مشکل فضای فیزیکی و عدم حمایت تعطیل شد)، و نیز نبود یک مجتمع فرهنگی و هنری جامع و کامل را فریاد می زنند که از دولت سیزدهم که نگاه ویژه ای به مناطق کمتر توسعه یافته کشور دارد، انتظار می رود در زمینه رفع این کمبودها برای جزیره هرمز تدابیری بیاندیشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول