اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

ساخت یک واحد آبشخور در منطقه حفاظت شده سفیدکوه

مسوول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم‌‌آباد گفت: یک واحد آبشخور در ضلع شمالی منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد برای حیات وحش این منطقه احداث و آبگیری شد.

ساخت یک واحد آبشخور در منطقه حفاظت شده سفیدکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، چنگیز نیازی امشب در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به ساخت یک واحد آبشخور در ضلع شمالی منطقه حفاظت شده کوه خرم‌‌آباد، عنوان کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر که موجب خشک شدن تعدادی از چشمه‌ها و آبشخور‌های مورد استفاده وحوش در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد شده بود، یک واحد آبشخور در ضلع شمالی این منطقه احداث و آبگیری شد.

وی افزود: برای جلوگیری از ورود حیات وحش به مناطق انسانی به علت کمبود منابع آبی، محیط‌بانان منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد اقدام به احداث و راه اندازی یک واحد آبشخور در ضلع شمالی این منطقه واقع در محل (تنگه کلدر) کرده است.

مسوول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم‌‌آباد گفت: با ایجاد آبشخور در محل‌های کارشناسی شده می‌توان حیات وحش را در قلمرو امن و حفاظت شده آن‌ها نگه داشت و از تهدیدات احتمالی نسبت به آن‌ها جلوگیری کرد.

به گفته نیازی منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم‌آباد با وسعت ٧٠ هزار هکتار، دارای تنوع زیستی بالایی است که زیستگاه گونه‌های مختلف خزندگان، پرندگان، پستانداران از جمله پلنگ ایرانی، خرس قهوه‌ای، کل و بز، کفتار، گرگ و دیگر حیات وحش است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول