اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

یک کشته و ۱۱ زخمی در انفجار تروریستی در پاکستان

انفجار تروریستی در شمال غربی پاکستان به کشته شدن یک مرزبان پاکستانی و جراحت چند نفر دیگر منجر شد.

یک کشته و ۱۱ زخمی در انفجار تروریستی در پاکستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اثر انفجار یک بمب در شهر «پیشاور» در استان «خیبر پختونخوا» در شمال غربی پاکستان دستکم یک مرزبان کشته و ۱۱ تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش منابع خبری، این حادثه  تروریستی روز دوشنبه زمانی رخ داد که خودروی حامل نیروهای امنیتی پاکستان در منطقه «ورسک» در پیشاور مرکز استان خیبر پختونخوا هدف قرار گرفت. در بین ۱۱ نفر مجروح،  غیر نظامی نیز وجود دارند.

پلیس پاکستان اعلام کرده که این حادثه در نتیجه انفجار یک بمب کار گذاشته شده بود. تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این اقدام ترویستی را برعهده نگرفته است.

در سال‌های اخیر پاکستان شاهد افزایش قابل توجه حملات تروریستی بوده و کارشناسان معتقدند خشونت در پاکستان به یک امر روزمره تبدیل شده و جان صدها پاکستانی به ویژه نیروهای امنیتی را گرفته است .از سوی دیگر، دولت پاکستان همواره تاکید کرده  که افزایش حملات اخیر در این کشور به دلیل فعالیت گروه «تحریک طالبان پاکستان» مستقر در خاک افغانستان است.

 

این در حالی است که دولت طالبان در افغانستان این اتهامات را رد و مدعی است که اجازه استفاده از خاک افغانستان را علیه هیچ کشوری نمی‌دهد.

پلیس پاکستان به تازگی اعلام کرد که با دستگیری ۷ تروریست مظنون از جمله ۲ فرمانده کلیدی داعش در استان «پنجاب»، یک عملیات تروریستی بزرگ را خنثی کرده است. این تروریست‌ها توسط اداره مبارزه با تروریست پلیس پنجاب دستگیر شدند. سخنگوی پلیس پاکستان گفت، ۷ تروریست وابسته به گروه «تحریک طالبان» و ۲عضو ارشد داعش دستگیر شده‌اند.

در تحولی دیگر، دولت پاکستان روز دوشنبه افغانستان را به ساخت و ساز‌های غیرقانونی در یک گذرگاه مرزی مهم بین دو کشور متهم کرد و آن را نقض حاکمیت ارضی خود خواند.

گذرگاه مرزی «تورخم» در استان خیبر پختونخوا در شمال غربی پاکستان از چهارشنبه گذشته پس از تبادل آتش بین نیروهای پاکستان و طالبان بسته شده و صدها دستگاه کامیون حامل کالاهای ضروری در هر دو طرف سرگردان شده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول