اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

«عاشورای زیبا» با قلم و نوای هنرمندان رفسنجانی

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: ویژه‌برنامه عاشورای زیبا با همراهی هنرمندان رفسنجانی در رشته‌های مختلف به‌مدت ۵ شب در رفسنجان برگزار می‌شود.

«عاشورای زیبا» با قلم و نوای هنرمندان رفسنجانی

سید محسن سجادی در خصوص یژه برنامه عاشورای زیبا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار کرد: به‌همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری جمعی از هنرمندان رشته‌های مختلف تصمیم گرفتیم مجلس روضه‌ای در این اداره برگزار کنیم که متفاوت باشد.

وی ادامه داد: قرار شد ۵ شب ویژه برنامه‌ای با عنوان عاشورای زیبا در ۵ محور مهربانی، صبوری، از خودگذشتگی، تحول و وفاداری برگزار و هنرمندان هر شب هنرشان را با موضوعات مرتبط با این عناوین به نمایش بگذارند و آثارشان در حوزه خوشنویسی، نقاشی، موسیقی، تئاتر، تعزیه، شعر و داستان و موضوعات مرتبط با فرهنگ و هنر ارائه کنند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه ذکرخوانی و چاووش‌خوانی جزو آیین‌های محرمی هستند که دیگر استفاده نمی‌شوند نیز در این برنامه اجرا می‌شود و شروع برنامه با چاووش‌خوانی است.

وی از نمایش فیلم‌های تولیدی هنرمندان رفسنجانی در این مراسم نیز که مرتبط با موضوعات یادشده هستند، سخن به میان آورد و گفت: پس از پایان نمایش هنرمندان در خصوص هنرها و آثار خود توضیح می‌دهند.

سجادی خاطرنشان کرد: هر شب قرائت قرآن هم انجام می‌شود و آیات مرتبط با موضوع آن شب قرائت و تفسیر می‌شود و و در شب پایانی نیز از کارشناسان مذهبی دعوت کرده‌ایم که به تبیین مسائل هنر و محرم، هنر و عاشورا و... بپردازند.

وی یادآور شد: این ویژه‌برنامه از شب گذشته(یکشنبه) شروع شده و چهارشنبه هفته جاری برنامه پایانی آن است و بعد از نماز مغرب و عشا شروع می‌شود و عموم مردم می‌توانند با حضور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

سجادی از دعوت از خانواده شهدای هنرمند و تقدیر از آنان نیز یاد کرد و گفت: نام شهدا توسط هنرمندان خوشنویس خطاطی می‌شود و بخشی از وصیتنامه آن شهید نیز با هنر خوشنویسی به رشته تحریر درخواهد آمد و تقدیم خانواده شهدا می‌شود.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول