اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خوداتکایی ایران در ساخت و تجهیز جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی

معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه احداث و تجهیز ایستگاه‌های جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی جز بندهای تحریمی است گفت: در زمینه ساخت و تجهیز جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی خود اتکا هستیم.

خوداتکایی ایران در ساخت و تجهیز جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی

افشین خواجه‌فرد، معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه تجهیز ۴۰۰ جایگاه سوختگیری گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، قرارگاه خاتم‌الاوصیا(عج) و صنایع هواپیماسازی ایران(هسا) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تجربه خوب ساخت تجهیزات سی‌ان‌جی  در گذشته اظهار داشت: آنچه باعث شد تجهیز ۴۰۰ جایگاه سوختگیری گاز طبیعی فشرده به شرکت هواپیماسازی ایران واگذار شود، توانایی تولید کمپرسورها و تجهیزات هوایی و حوزه‌های ایمنی است.

وی با اشاره به سابقه ساخت ۸۵۰ جایگاه سوختگیری گاز طبیعی فشرده(سی‌ان‌جی) در گذشته و وقفه چند ساله در این خصوص خاطرنشان کرد: وزارت دفاع مصمم است سرریز حوزه‌های تکنیکال در صنعت دفاعی را به ‌بخش‌های کشوری و به طور خاص به صنعت نفت و گاز منتقل کند. 

خواجه‌فرد با اشاره به ثروت غنی ایران در زمینه نفت و گاز تاکید کرد: باید بتوانیم این ثروت غنی را در سفره مردم راحت‌تر و دست یافتنی‌تر کنیم و امروز با کلید خوردن تجهیز ۴۰۰جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی در این مسیر گام برداشته‌ایم.

 معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان به اینکه مدیریت کلان پروژه ساخت و تجهیز ۴۰۰ جایگاه سوخت به عهده قرارگاه خاتم الاوصیا وزارت دفاع است گفت: سعی براین است با حداقل هزینه و حداکثر بهره‌برداری فعالیت کنیم و شرکت‌های دانش بنیان و بخش‌های علمی و تخصصی کشور را در زنجیره تامین مدیریت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح تجهیز ۴۰۰ جایگاه سوخت توسط بخش خصوصی در حال اجراست افزود: وزارت دفاع به لحاظ اینکه بستر و زیرساخت‌ها را در اختیار دارد بخش‌های خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان را کنار یکدیگر جمع کرده است تا بتوانیم زنجیره تامین توسعه مناسب را افزایش دهیم و در نهایت به افزایش میزان جایگاه‌ها سوخت سی‌ان‌جی برسیم.

خواجه‌فرد با اشاره به اینکه ساخت و تجهیز ایستگاه‌های جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی جز بندهای تحریمی است تصریح کرد: میزان بومی‌سازی و خودکفایی تجهیزات جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی حدود ۸۰ درصد است و ما در ساخت و تجهیز جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی خوداتکا هستیم و با اتکا به دانش فنی و تخصص داخلی می‌توانیم جایگاه‌ها را بسازیم و توسعه دهیم.

وی متذکر شد: امروز وزارت دفاع با هدف افزایش زنجیره تامین و شرکت‌های دانش بنیان فعالیت گسترده‌ای را آغاز کرده است.

تفاهم‌نامه همکاری ساخت و تجهیز ۴۰۰ جایگاه سوخت CNG کشور با حضور امیر افشین خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران امروز در شرکت هواپیماسازی ایران(هسا) در اصفهان به امضا رسید.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول