اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افزایش ۳۰ درصدی زائران پیاده مسیر نیشابور به ملک‌آباد

مسئول هیات امنای مجمع عالی خادمین سلسلة الذهب نیشابور گفت: جمعیت زائران پیاده‌ای که در سال جاری از مسیر نیشابور به ملک‌آباد برای شرکت در مراسم عزاداری دهه آخر صفر می‌روند ۳۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳۰ درصدی زائران پیاده مسیر نیشابور به ملک‌آباد

ابولفضل مشکیان در گفت و گو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: امسال بیش از ۱۰۰ هزار نفر زائر پیاده برای شرکت در مراسم دهه‌ آخر صفر از نیشابور به طرف ملک‌آباد می‌روند و بیشتر کاروان‌‌های مسیر نیشابور مربوط به  مناطق غرب خراسان هستند.

مسئول هیات امنای مجمع عالی خادمین سلسله الذهب نیشابور افزود: ۷۷ موکب پذیرایی و ایستگاه صلواتی در مسیر نیشابور به ملک آباد برپا شد که آماده خدمت‌رسانی به زائران پیاده هستند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تقسیم شهرستان‌ها موانعی را در اجرای کار برای محدوده جغرافیایی ایجاد کرده است اما سعی کردیم با تعامل و همکاری مشکلات را حل کنیم.

مشکیان با بیان اینکه ما هنوز هم در تامین زیرساخت‌ها با مشکلاتی روبرو هستیم، تصریح کرد: قرار بود در هر ۳ کیلومتر از طریق معاونت زیارت استانداری خراسان‌رضوی، زمین برای ایستگاه‌های پذیرایی و اسکان تهیه شود که در هر ۱۰ کیلومتر انجام شده است که ارائه امکانات حداقلی را سخت می‌کند.

مسئول هیات امنای مجمع عالی خادمین سلسلة الذهب نیشابور با اشاره به اینکه باید بودجه‌ای برای مسیر جاده نیشابور به خور اختصاص داده شود تا با آماده شدن فضاها زائران با امکانات بیشتری تردد کنند، عنوان کرد: آماده‌سازی فضاهای پذیرایی اسکان موقت و اسکان دائمی به جز رفاه حال زائران پیاده سبب جذب گردشگری مذهبی هم خواهد شد

وی تشریح کرد: از ورودی نیشابور تا شهر خور نیاز به بازسازی دارد تا تبدیل به جاده معنوی امام رضا شود از این رو در معاونت زیارت استانداری باید برای جایگاه‌ها و مسائل مربوط به روشنایی مسیر تمهیداتی بیاندیشند.

تغییر بافت جمعیتی زائر 

مشکیان ابراز کرد: امسال بیش از ۹۵درصد جمعیت کاروان‌های مسیر افراد زیر ۲۰ سال بودند که این سرمایه‌‌ای بزرگ و فرصتی عظیم برای مسؤلان استان خراسان رضوی است بنابراین مسئولان باید مسیر را برای جمعیت بالای جوانان زائر با  ارائه کار فرهنگی تقویت کنند.

وی با ذکر این مطلب که بافت جمعیتی بسیار تغیبر کرده و نسل دهه ۸۰ و دهه نود حضور بسیار پررنگی در جمعیت زائران پیاده‌ دارند تاکید کرد: باید با کار فرهنگی حضور جوانان را تقویت کنیم تا جوانان حظ وافری از سفر معنوی  ببرند و جزو زائران ماندنی این مسیر شوند.

فرماندار میان‌جلگه هنگام بازدید از آخرین موکب حوزه میان‌جلگه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵ هزار نفر زائر پیاده‌ در قالب ۵۰ کاروان و هیات از مسیر میان‌جلگه برای شرکت در مراسم عزاداری دهه آخر صفر به سمت مشهد حرکت کنند.

حسین‌عبدی ادامه داد: هشت موکب هم در مسیر روستاهای میان‌جلگه برپا شده است که تا پایان هفته آماده پذیرایی از زائران حرم رضوی هستند. همینطور اورژانس، نیروهای انتظامی امنیتی و آتش‌نشانی هم در مسیر مشغول فعالیت هستند تا سفری همراه با آسایش و آرامش را برای زائران علی بن موسی الرضا(ع) فراهم کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول