اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رونق همکاری‌های اقتصادی و بشردوستانه بین ترکمنستان و سن پترزبورگ

رئیس جمهور ترکمنستان با فرماندار «سن پترزبورگ» که در سفری رسمی وارد این کشور شده دیدار و در مورد پروژه‌های اقتصادی و بشردوستانه گفت‌وگو کرد.

رونق همکاری‌های اقتصادی و بشردوستانه بین ترکمنستان و سن پترزبورگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان با «الکساندر بگلوف» فرماندار «سن پترزبورگ» که در سفری رسمی وارد این کشور شده است دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین در مورد همکاری‌ها و پروژه‌های امیدوارکننده در حوزه‌های اقتصادی و بشردوستانه گفت‌وگو کردند.

بگلوف خاطرنشان کرد که شرکت‌های سنت پترزبورگ در ساخت زیرساخت‌های جاده‌ای و مهندسی در این کشور مشارکت دارند. به طور خاص، از جمله آخرین پروژه‌های اجرا شده، مجموعه‌ای از سازه‌های زهکشی گل و لای در جنوب عشق آباد است که توسط شرکت «Vozrozhdenie »ساخته شده است. در مجموع طی سال‌های فعالیت، این شرکت ۲۵ سازه بزرگ در این کشور ساخته است که شامل بزرگراه‌ها، پل‌ها و تقاطع‌ها می‌شود.

در این دیدار درباره برگزاری مجمع تجاری ترکمنستان-سن پترزبورگ، ایجاد روابط خواهرخواندگی بین پایتخت شمالی روسیه و شهر جدید آرکاداغ و همچنین نصب بنای یادبودی برای «مختوم قلی فراغی» از ادبیات کلاسیک ترکمن در سن پترزبورگ بحث و تبادل نظر شد.

بگلوف گفت که سال تحصیلی گذشته بیش از هزار دانشجو از ترکمنستان در دانشگاه‌های این شهر تحصیل کردند. در دسامبر گذشته، در مذاکرات بین روسای ادارات مربوطه دو کشور، توافقاتی در مورد ایجاد دانشگاه مشترک ترکمنستان و روسیه حاصل شد.

علاوه بر این، یک گروه ابتکاری از دانشمندان سنت پترزبورگ پیشنهادی برای ایجاد موسسه ترکمنی الکترونیک و فناوری نانو به نام «ژورس آلفروف» ارائه کردند.

فرماندار سن پترزبورگ تاکید کرد که توسعه بیشتر مشارکت با شرکای ترکمن یکی از اولویت‌های فعالیت‌های اقتصادی خارجی این شهر روسیه خواهد بود.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول