اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

انجام ۱۰۱ عملیات امداد و نجات توسط امدادگران هلال احمر کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، از انجام ۱۰۱ عملیات امداد و نجات توسط امدادگران هلال احمر کرمانشاه طی ایام اربعین خبر داد.

انجام ۱۰۱ عملیات امداد و نجات توسط امدادگران هلال احمر کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در خصوص عملکرد جمعیت هلال احمر استان در خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر نیز همسو و همگام با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان سطح استان حداکثر توان و ظرفیت خود برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی در کنار مأموریت‌های اصلی خود را بکار گرفته و در طول رویداد معنوی اربعین سال‌جاری توانسته است خدمات متنوعی را در بخش‌های مختلف و متناسب با نیاز زائرین عزیز در کنار ماموریت اصلی امداد و نجات خود به انجام برساند.

وی ادامه داد: محورهای مواصلاتی سطح استان تا مبادی خروجی مرزهای خسروی و مهران با ایجاد و تقویت پایگاه‌ها و پست‌های موقت امدادی زیر چتر حمایتی و خدمات‌رسانی تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه ادامه داد: در حوزه برون مرزی نیز با اتخاذ تدابیر لازم و براساس هماهنگی با مراجع ذی‌صلاح زوار عزیز تا کیلومترها داخل خاک عراق(استان دیالی) از خدمات بشردوستانه و امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بهره‌مند بوده و تیم های عملیاتی مستقر در منذریه خدمات ارزشمند و شایسته را به انجام رساندند بطوریکه در این ایام ۶۹ نفر مصدوم و ۵ نفر فوتی توسط عوامل امدادی این جمعیت از خاک عراق به داخل کشور منتقل شدند.

وی افزود: تعداد زواری که از خدمات عام‌المنفعه و متنوع جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به نحوی بهره‌مند شده‌اند بیش از ۱۶۴ هزار نفر برآورد شده است.

محمدی در خصوص تعداد حوادثی که در آن جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه امدادرسانی کرده است، گفت: ۱۰۱ مورد عملیات امداد و نجات از سوی تیم‌های عملیاتی این جمعیت به انجام رسیده که ۷۸ مورد آن حوادث جاده‌ای بوده است که از مجموع این حوادث تعداد ۲۰۸ نفر مصدوم توسط تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

محمدی تصریح کرد: در این رویداد معنوی و مذهبی بیش از 3 هزار نفر از نیروهای امدادی، اعضای جوانان، داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال احمر در قالب ۵۱۷ تیم ایفای نقش کرده و ۵ هزار و ۶۳ نفر زائران در طول این مدت در مراکز اداری و امدادی جمعیت هلال احمر سطح استان اسکان داده شدند.

گفتنی است، خدمات امدادی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تا زمان بازگشت آخرین نفرات از زوار عزیز از کربلای معلی در راستای تامین ایمنی سلامت آن‌ها به هنگام  عبور از محورهای مواصلاتی همچنان استمرار خواهد داشت.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول